Tuesday, March 17, 2009

....semigu lepas yg penat dgn tugasan kolej n tugasan opis. Bukan nk merungut atau ungkit beban tu tp sepanjang hari dlm migu tu mmg bnyk menguji level sabar aku... tp syukur sb aku berjaya jgk buang sikap atau prangai lama aku yg aku dh kuburkan sejak sekian lama.!! Xmo kecoh2 atau amk kisah sngt yg remeh temeh bg aku dn mungkin berat bg korang.. Walaupn kdg ada jgk yg lihat aku berlembut sngt... x kisah.. mampu lg tersenyum... atau nmpk mcm aku di buli atau dipergunakan sbnrnya aku x pedulik pn... sb kerana perangai lama aku yg keras kepala dn bla bla bla lg tu aku dh buang.. aku belajar dari kesilapan, aku cuba lupakan dan aku dh puas tempuhi masa2 baran... x peduli sapa... dn sikap 'aku punya suka..' tu!! Cuma aku kdg2 terbawa2 jgk tp masih terkawal dn dikawal. Kesilapan dulu mungkin patut aku tebus sekarang atau jahat aku harus aku menyesal dari semlm... ?? Cuma aku x pasti samada smpai bila buleh bertahan... setinggi mana level kemarahan aku buleh capai.. seb baik ada blog utk aku ludah apa patut!! Adeh sjk semigu lepas aku asyik dn lali dgn keja smpai tido lelap aku x trjaga... risau tentang mcm2 bila kul3 pg tu mcm bru kul3 ptg :( Doa hrp2 bg lambat masa tu bergerak... supaya sempat buat suma!! Mmg x salahkan sapa2 bila masa tu begitu berharga bila masing2 ada keja... masing2 ada masalah... masing2 ada agendanyaa.... Apa nk buat cuma buat setakat mna mampu dn terbuat dh.. walaupn bnyk perkara jd tnpa diduga atau rancang!! Apa tidaknya bila perasmian Geoportal JPV tu aku yg tekan rasmi bila menteri tekan2 xleh.... huhu...:)) Perancangan bukan main hebat dan teratur dh... pakatan dh kompem cmna nk buat dn kena buat bila gimik tu sbnrnya auto tp terpaksa kena buat manual bila wat keja 'last minute' ni mmg x sempurna siapnyaaa... x termampu fikir dh bila risau, gelabah dn tekanan jatuh bertimpa2 minta itu dan ini segera...!! Akhirnya bala menanggung hutang tiba sb nk bayar entah bila? pakai main order dn tempah jaaa... Cuma yg bangga sikit bila projek Geoportal tu menteri MOA minta bawa tunjuk kat opis dia... hilang penat lelah dn lenyap sikit kecacatan, kesilapan atau kesalahan sepanjang majlis tu berlangsung bila x sempat nk cari pn sb dh jumpa perkara dan masalah yg lebih besar yg akan jd selepas niii... samada antara menteri minta nk tengok lebih detail dan mendapat habuan utk dapat projek yg lebih besar dan bergelut audit cmna cara bayaran nk dibuat... Adehhh :( anyway... terima kasih bnyk2 kat kawan2 yg tolong kawan2 bila suatu hari kawan2 tu jgk la yg akan tlg semula.... adiosss:)

2 comments:

Anonymous said...

Sorry.....la jangat cepat melatah....hee..hee. sama sama tido lewat....walau aku tidoq kat pangkor

[mohamadtahir] [mz] said...

hehe... xda laa:D

anyway TQ hg bnyk dh tolong... :)