Saturday, June 27, 2009

perghh.... dh jauh dan semakin jauh masa p!! bnyak perkara berlaku sejak2 nii.. bukan masa tu x cukup tp banyknya kerja brtambah... mmg bukan senang nk senang bila nk susah mmg senang...!! perkara paling penting bagi aku mungkin x penting bagi korang... sama la jugak sebaliknyaa. Aku maybe x langsung rasa kesal kalu perkara yg jadi tu korang yang mulakan...
Baru-baru ekspo usahawan bumiputera brlangsung lagik... aku cam biasa setiap kali ada ekspo atau pesta penang pasti trlibat subahat sama. X lama lagik HPPNPP09... pastu pesta penang... yg latest nk mai 4hb julai niii...huhu kena plak hari yg sama MGP2009-Xtreme Race...:( adoiii... cam aku ada kata kat mmbr2.." aku bantut nk men boling ngan korang n bantut nk tngk tranformers bila pikir pasal gath......" Bg aku yg masih baru dalam kelompok mereka yg berpengalaman... aku rasa apa yg sedang berlaku dan bakal berlaku akibat menganjurkan sesuatu majlis seperti Mini Gathering niii amat berat risiko.... aku x mungkin ambik mudah suma tuuu... Aku x pasti segelintir yg lain. Ketika hari silih ganti... sedar x sedar tggl brapa hari ja lagikkkk...:-ss mcm2 jd sepanjang urusan nk jadikan MGP09 ni realiti... mcm2 rintangan dan dugaan timbul... Sbnrnya ada baik dari buruk bila dapat lihat sendiri bagaimana.. dengan siapa sbnrnya kita kawan yg betoi2 kawan.... atau kawan hanya ada niat lain??! Masa ni mmg kuat rasa dengki... buruk sangka timbul bila masing2 tertekan.. masing2 masih blur... masing2 masih xda sikap cuba peduli.... bukan nk salahkan sapa2 malah sapa2 pn x salah. Bila masing2 ada komitmen sndri... masing2 bz.... masing2 x cuba buat dn cari penyelesaian sendiri apa perlu buat atau aku x pasti samada ada yg masih x faham apa kebenda yg sedang dibuat niii.... :-? hanya tangkap muat.. untuk suka2 atau hanya mengekor..... ntah laa?
Apa2pn suma dh berlaku... hanya menanti hari, detik dan waktu. mmg mcm ni la realitinya.. x tahan cubaan?? x tahan dugaan? x sanggop terima tekanan??? x leh terima hakikat atau x berani ??? dok dediam!!! jgn komen kalu xda pendapat bernas lg relevan.... tp bukan terus bisu sebaliknya belajar dari suma tuuu.... kita bukan budak x sekolah tp lupakan sekolah sb dh ada pelapis setiap tahun silih brganti... Perlu skema ikut tempat tp fleksible pada keadaan...!!! Nk sempurna mana nk carik... nk lengkap mna nk dapt?? tntu ada cacat celanyaa... sbnrnya disebalik kisah suma tuuu yang penting kerjasama... faham dn cuba faham... tanggungjawab pada amanah yg diterima.. jujur memberi khidmat... niat penoh ikhlas....:X sure xda syak sangka... xda setan sempat nyucuk...


<--- sedang cuba peringat diri sendiri bila mula hilang arah....cuba tenangkan diri bila ada masalah dan cuba pujuk hati yg parah....sedang cuba rawat diri sendiri !!!

2 comments:

Anonymous said...

sabar banyak2 la daling.....i know u can do it..hehhe

[mohamadtahir] [mz] said...

haha... dh bnyk brsabar n masih belom tahu nk marah ni... hehe

anyway just luah apa patut but xda amk hati/kecewa sngt2 or apa2...

suma org x sempurna...:D