Wednesday, July 1, 2009

...semangat makin membara, aku teruja kali ni ngan suma. Walaupn makin brtimbun keje yg belom selesai... makin bertmbah keja lain yg bukan keja aku.. tp kepercayaan dan amanah aku patut hargai walaupn aku tahu kesan2 yg bakal aku terima nanti... bukan glamer yg dicari... bukan nama yg aku mahukan.. tp cukup sekadar tanda ingatan... kalu bukan hari ni ada yg hargai, harap2 setelah aku mati keadaan berubah. Kerja x pernah abiss... selagi hidup, x pasti yg org penyegan.... hidup mau tp mati takut!!! Mcm2 alasan ada kalu nk ngulat... huhu.. Apapn kena fleksible ngn rentak, kalu menyusahkan sngt2 dn membabitkan kemudaratan baik cuba pikir semula tindakan apa patut amk.. bila kdg2 terkena pala sendri ketika teruja kita utk buat sesuatu, ada hal atau keja peribadi lain make sure cuba selesaikan dlu apa patut. Cari jalan penyelesaian supaya suma sama puas hati... xda masalah, halangan atau kesan buruk. Harap2 laaa... sama situasi aku sekarang bila bertindih program yg terancang awal dengan program terkejut tergempar... :-s
Kita mampu utk merancang... tp tuhan menentukan, teruskan jerk.... Bila bulan ni, migu niii... sejak2 akhir nii mcm2 timbul... Pn Rosni PA bos, teman aku dan jiran trdekat aku kt dlm opis... dah pencen:( bersara awal... bnyk pengalaman aku dpt dari Pn Rosni... dh mcm mak jugak... dok x duduk, aku kena jd pengganti sementara dia sebelum datang PA baru bos aku nanti... huhu Dari kerja bawahan..bela kambing dll...pastu aku kena kuarantin ke Bank Data oleh pengarah lama aku... sb suma kambing2 tu kena kebas:-ss huhu... pastu tukar pengarah... aku kena plak handle projk khas. Then brmula la episod pelik dlm kerjaya aku... kakakaka... arahan tetap arahan!!! 1 alasan aku kasik 1000 balasan aku kena tepis... huhu mana tahannn, terima ja laa:D
Pastu ada plak acara suka ria mmbr mentenet buat kat penang... kali ni penang jd tuan tanah kedaung handle acara nii...MINI GATHERING PENANG 2009- Xtreme Race. perrgghh... temasya hebat dan besar jugk bila pertama kali berkonsepkan ala2 xplore race camtuu... Mengikut ramalan sebenar awal perancangan mmg aku x terlibat pn sb aku x pasti aku boleh kasik komitmen atau x bila ada tugasan lain aku kena buat... exam... assigmnt dll... aku just nk bantu2 apa patut! Kini sebalik kejadian berlaku... bila ada antara AJK yg memecat diri sendiri dengan diam2 blah... senyap2 lenyap tnpa di kesan... mmg camtu la risiko bila kita hanya baru kenal dan belum kenal seseorang dengan rapat... bila ada yg hanya ada agenda lain untuk mencari kawan... bukan nk tmbah kawan tp cuba nk tmbah pendapatan... atau ada jugak yg lemah hati jiwa sayu bak sayur dh kecut bila hanya sedikit perselisihan faham tp simpan dalam.... biasa la sb suma orang x sama saiz kepala, x sama kandungan dalam otaknya jugak...!! Aku pn x kata aku bijaksana.. ada yg aku xto tp korang tau.. so mmg adil dunia nii.. cuma nk mengaku atau tidak saja kelemahan diri. Xyah ungkit cuma just nk bangkitkan supaya diri aku sendiri amk iktibar ketika kejadian... belajar dari kesilapan... semoga aktiviti ini nanti akan selesai dgn aman... puji2an... serta menjadi buah mulut bukan 'buah tangan'... insyaallah suma akan berjaya dan moga lancar selancar2nyaa... adiossss..!!!

No comments: