Thursday, July 16, 2009

DAn SEbenarNyaaaa......

hmm...semua org cari kesempurnaan... kebahagiaan... keharmonian.. kegembiraan... ketenangan... keindahan atau apa saja bagi mengembirakan kehidupan. Sapa yg nk carik masalah... kedukaan... kesusahan atau apa sj yg merosakan makna dn nikmat kehidupan?? sure xdaaa... tp tuhan maha kaya, bahagia mana pn seseorang tu pasti ada jugk sengsara sbgai peringatan... sekaya mana pn manusia tu, tentu ada 'miskin' yg menabung dlm diri... so x suma perfect!!! syukur apa yg ada.... jauhi apa yg meresahkan... Tp inilah kehidupan, x suma yg diimpikan mnjadi nyata... x suma buleh kita buat... Andai ada pilihan pastinya x terpilih segala keburukan. Yg hilang pasti lenyap... yg di cari walaupn belum tntu dapat tp sekurang2nya ada usaha utk jumpa sedikit makna tentang hidup.
....x kira mana asal usul...keturunan... bangsa atau jantina, sbgai 'orang' kita berhak melalui semua perasaan. Aku seringkali guna dn peringat ayat niii..." hati2 ngn hati kerana hati punya perasaan..." sekali membenci seribu kali menebal lekat di hati.. sekala menyayangi sesaat pasti x lupa dikenangi... Mampukah aku hadapi sndri andai tiada kekuatan? Datanglah seluruh mana pn kekuatan tp x mungkin kita gagah melawan perasaan... bila perasaan yg lemah terbenam jauh ke dasar hati atau bila seluruh rasa yg ada melonjak membuak-buak dlm hati... Bermula dgn 'niat' lalu meresap ke hati, pastinya sukar utk tunaikan jika tiada kesungguhan.. kerana kesabaran bukan semua org reti kawal bila ada gelojoh yg kdg2 menghasut diri.!! Faham kerr???? adehhhh... mmg masalah bila aku sndri pn kdgkala makin x faham... lantak laaaa:)) haha

..bermula dgn sikit then mmbesar dgn sebeban masalah pastinya sukar utk aku atau 'dia' menanggungnya. NOTED!!! faham.... sb semua tu mmg wujud. Aku x kisah kalu 'dia' tahu malah aku mahu 'dia' tahu dn ingat bahawa selagi ada kehidupan xkan hilang atau terhapus segala kenangan atau kepahitan yg terbina... jgn musnahkan keindahan apa yg ada sewaktu mencari semula kehidupan, semangat atau cinta. Dan andainya jumpa 'sesuatu' yg ada pada diri aku... 'dia' atau mereka, jagalah perasaan itu sebaik-baik insan kerana ada insan2 yg x bersalah di sana.

.... entah kenapa? ada apa pada aku? atau apa dah aku buat?? hingga 'dia' yg mudah selesa dgn aku... percaya dgn kata2 ku.... apakah aku beri harapan? adakah aku mainkan perasaan? Harap ada antara semua perasaan yg timbul itu akan ada panduan utk kita cari jalan penyelesaian.... aku akan dan hnya cuba bantu!!


jgn ada trhutang budi, biarlah balasannya cukup sekadar memahami... biar trus dgn apa yg ada jerk!! selagi selesa dgn aku, selagi hormat dan faham... selagi tu kita kawan!! kitalah sahabat...selagi itu ada kasih dan sayang!!






booooooooooooooooooo..... trjiwang sudaaaaa:)) ahakssss....!!!!!
::2.23am+friday::

4 comments:

{akudakjaat} said...

ling.....makin mantop da skunk nih...berhati-hati taw ngan hati............hehehehehe

[mohamadtahir] [mz] said...

lang... :"> mmg ssh nk kawal hati... insyallah ada hati2 dlm hati....:D tengssss, lap u!!!

{akudakjaat} said...

ling....bagus3......hati2 lebih beerti kan..hehehe

[mohamadtahir] [mz] said...

lang... hikhik!!! bukan ja lebih beerti tp selamat jika tahu kawal.. cuma kdg2 x terkawal :-ss