Thursday, February 19, 2009

sapi GOOoooooo!!! sapi STOP!!! huhu.... tingt kisah GENG - upin ipin yg dok hangat tayang kt panggung la niii... mmg sempoi citer animasi tuu!! satu2nya citer kartun malaysia yg terbaik... ter-best... terhebat... ter... ter... ter laaa... Arini aku ke ladang amk gmbar staff buat kerja2 PROGRAM jabatan aku keja... bg ubat cacing, FMD, tagged nombor, data, GPS n amk darah lembu dn yg paling penting----> pas keja suma serbu kedai 'Bawai Goreng Kg. Tok Kangar, Juru' tuuu!!! huhu Prog tu dh lama gerak tp aku ja yg x p ikut depa sb kalut ngan keja len.... ( macam la aku kalut sesangat... hahaha ) Dekat2 200 ekor lembu ada kat ladang tuu.. mmg jenoh berlemoih la nk wat keja tu kalu asyik tengok jaa.. tp sbnrnya suma tu mudah dn cepat bila suma bekerjasama dn faham tugas masing2... next!! apa patut buat. next!!! apa pula pastuuu... Aku cuma amk gmbar jaa tp aku tau juga cmna rasa buat keja2 tu dulu... aku faham sngt2 cmna penat dn letihnya pasal lembu nii yg bukan si 'Sapi' yg buleh dengar cakap si Rajoo dlm citer Upin-Ipin (Geng..) !!! ;))hehe Walaupn panas menguji... penat dn letih lg tp suma hilang bila masing2 cari dn punya skill mengawal perasaan dn punya semangat keja yg akhirnya dlm keriuhan tu kami jumpa keja yg selesai dgn selesa.. mudah dn lancar!! Cuma suma tu antara mahu buat atau xmo buat jaa.... !!! Aku plak asyik dok dlm opis jaaa, sekali sekala kuar ladang mmg berbaloi... sempoi... abis taik lembu hinggap kt suar+baju. :))Biasa dh sbnrnya kisah2 ladang niii bukan lembu ja aku p tp kambing... khinzir... itik... ayam... smpai ladang katak pn aku dh smpai... huhu...:D mmg sempoi yg x suma org dpt pengalaman cmni..!! ada org yg x sanggup pn bau.... apatah lg kalu di suruh pegang.!!! Apapn sesuatu yg mencabar kemampuan diri aku kdg2 aku suka buat... ikut situasi cmna laa. Apa2pn mmg picture menceritakan segalanyaaa.....

2 comments:

Bantal Merah said...

sapi3..!!!~ eeuuuu... ditgk geli, bila dimakan enak.. adoi.. selamat ni bukan keja gue.. kalau tak, aduh..

[mohamadtahir] [mz] said...

itu laa... kdg2 jgn percaya pd pandangan pertama dn trus utk menghukum ;)) hehe