Friday, May 1, 2009

...bnyk citer yg aku nk kongsi ngan korang sebenar tp bila setiap kali aku buka blog utk aku karang citer... aku blur sekejap bila mna satu citer plak aku nk tulis kali niii... Bertubi2 kisah benar di hujung jari utk aku taip jaa.. haha:)) bukan malah xda niat utk merekacipta citer... utk mengaibkan sesiapa atau kdg2 citer aku mungkin terkena batang hidung korang... aku mmg xda niat pn!!! sori.... bagi aku suma tu utk renungan dn pedoman diri aku sndri.


hari minggu!!... hujan masih lebat menempuh bumbung rumah.. lecah dn becak di depan rmah membuat aku rasa rimas nk melangkah. Suasana suram, basah dan sedikit malap juga buat aku risau... mungkinkah banjir akan kembali meredah di segenap ruang dalam rumah aku lagi... Sekali-sekala angin kencang menyapa pokok dan dinding rumah aku.. juga membuat aku gelabah. Mug berisi milo 'o' panas masih belum aku sentuh di biar di tengah meja kecil.. laptop kesayangan aku itu masih setia menemani aku seharian. Aku mengagak petang nanti pasti hujan lagi.....


....jika alun laut terhenti
dan
ombak kaku memandang pantai...
hilanglah kisah
lenyaplah warna pantai
dan
pasir dalam derita....
Jika mentari terpadam apinya
dan
haba meresap sejuk...
tiada bulan dapat menyeri malam...
masihkah ada
bintang-bintang akan bergelipan?


....adehhh!! keliru dan celaru sungguh aku arini. Hujan x renti2 menimpa bumi... abis wilayah aku dibasahi.. hanya menanti banjir melanda lagi... Segan, malas dan lesu badan nk kuar kemana2... bila mata asyik lali utk menyambung lena lagi dan terbuai mimpi indah. Deringan nset tenggelam dgn riuh hujan menimpa zink karat rmah aku... :)) alamak:-ss dh macam aku nk tulis novel la plak... sebenarnya sengaja aku karang begini, sengaja aku susun ayat kononnya puitis begitu... hehe.. Sebab?? sbnya mudah jaa... aku bosan!!! Bosan xda aktiviti nk buat bila cuti... tambah pulak hujan2 camni... Aku yg x jemu2 on9 ni dah buat seseorang marah dan geram bila asyik berdepan dgn laptop ja seharian... Astro yg aku langgan hanya terpampang citer kartun sepanjang masa... si adik yg asyik melayan setiap hari.. pagi petang...!! x jemu2 :)) aku xda peluang nk jamu mata so internet sj la yg buleh aku layar dn layan... huhu.


Tetiba aku nk kongsi ngan korang tentang SALAH!!! kita selalu buat salah malah perkara yg salah selalunya orang suka sangat buat.. benda2 larangan... Salah ni x betul atau x benar... semacam larangan supaya jangan buat atau mcm amaran mungkin..... kalu dh salah kena la perbetulkan. Tp x ramai sanggup nk betulkan yg salah... nk mengaku pn susah inikan pula nk betulkan!! Kesalahan mmg jugak selalu nk kena cari jalan nk sorok atau diamkan jerrrrk.... walaupn terang2 nmpk salah tp selagi buleh elak.. apa ja sanggup buat nk cover bagi nmpk betoi.... baik dalam keje... cinta atau apa2 ja yg berkaitan kehidupan. Ada pelbagai kebaikan dan banyk juga keburukan bila xnk ngaku salah niiii... Bg aku ngaku atau x, aku ikut situasi semasa!! apakah berbaloi... adakah niat utk kebaikan atau mmg nk lari dr tanggungjawab sendiri...?? Biasa la kannnn.... sapa nk ngaku salah sendiri... Buat salah mmg leh cover lagik... bila seribu alasan ada dlm kepala utk dibelitkan tetapi kalu buat bg org rasa bersalah mmg xleh cover!! sendri mau ingat.. sndri rasa pedih dan jiwa kaco bila teramat rasa bersalah. Perasaan BERSALAH ni kdg2 buat merana jerk.. kdg2 malu pn dapat :)) Tp x suma org peduli dn amk kisah samada SALAH atau BERSALAH... selamba derkkk jerr org yg dh buta hatinya. ...orang yg dh mati perasaannya... orang yg x mahu peduli pn perasaan orang lain.... dan apa yg aku harap hanyalah kalu aku ada buat salah... korang tegur laa!! sb aku masih ada perasaan bersalah lagi.... sapa x pernah buat salah knnn??

2 comments:

Anonymous said...

"orang yg x mahu peduli pn perasaan orang lain..."petikan tulisan TUAN..

org yg dah tau buat salah dan terus berdiam diri lalu mengatakan "diam bukan bererti salah"...
nonsence...
memutara belit kata2 agar diri sentiasa betul, "tidak akn tegak benang yg basah itu"..

sekadar berkongsi rasa.........

[mohamadtahir] [mz] said...

mmg nonsence sb kepala lain2.. akal pn pendek panjang, nk lepaskn diri tnpa rasa bersalah... mmg salah!!

apapn pndangan pasal salah dn kalu salah bg pendapat harap betulkan... kalu x tegak pn benang yg basah hrp2 masuk ke lubang jarum...