Sunday, August 23, 2009

alhamdulillah.. keadaan kembali PULIH!! insyallah pulih lebih baik dari dulu mungkin? aku x pasti dan yakin tp yg pasti dah berubah. PA Pengarah yg baru dh lapor diri migu lepas... :) lega aku.. dan dlm migu ni jugak Bos aku pergi ke luar negara semigu... hehe.>:) adehhh mula laa pikir plan mcm2 dlm semigu tuuu... Rancang buleh rancang tp jadi belom tentu!! tngk je laa cmnaa nanti... yang aku tau selama aku keja, boss aku x kira ari cuti atau x.. siang or malam... dia akan email, msg n call jerk kalu ada keje utk aku...:( huhu.. so x kisah kat mana aku berada aku pastikn bw 'laptop'+ 'berokben' dan yg xleh tinggal nset yg 24jam 'hidup' laaa:D so x kisah aku nk hilang pn xpa asal dia dapat cari aku dan jumpa kemahuannya... keje aku kembali normal kot.!! hopely... :X

Kali ni... masa ni... atau sekarang niii ada perkara lain yg mula merisaukan aku... pi mai pi maiii suatu hari ntah bila aku terpaksa terima hakikat jugak. Berat sangattt... mmg trlalu berat nk aku buat tp sb sayang teramat, demi bahagia dn masa depan kena ada pengorbanan. Aku sedar situasi aku camna....

ada kisah tentang BERAT.... berat selalu merujuk kepada sesuatu yg boleh ditimbang untuk mendapatkan nilai gram, paun, kati atau sebagainya. Berat jugak boleh dikaitkan dgn perasaan yg berbelah-bagi, sukar melepaskan... atau ada jugak perasaan sedih jugak sayang teramat... Cuba mencari makna tepat BERAT dengan maksud tersirat di dalam makna lain...misalnya berat hati... berat memikul atau berat rasa.... Situasi mana berat yg korang pikul? camna nk ukur berat situasi itu? kdg2 hanya linangan airmata lebih menunjukkan betapa beratnya utk diterjemahkan keadaan itu.

apa yg pasti antara PULIH sudahh... dan BERAT teramat, kdg2 tersepit dgn PERTIMBANGAN diri untuk terima hakikat tentang kehidupan. Dh nk hidup kena la tanggung gembira, derita dan yg penting dugaan yg MAHA ESA.... so betapa berat pn pertimbangan utk buat keputusan supaya pulih, kita terpaksa buat jugak...!!! Jugak jugak... walaupn sukar nk terima tp biarlah malah x salah mencuba.... pelan2 mencuba!! bagilah adil kepada diri sendiri, andai kita buleh terima sesuatu maka cubalah buat org terima apa pula yg kita berikan... andai x sepenuhnya sama apa yg kita inginkan tp cuba lah faham siapakah kita utk menentukannya... kekurangan dan kelebihan seseorang bukan kita yg tentukan.... hanya kita mampu dan cuba buat yg terbaik dn cuba baiki keadaan. Terima la kebaikan dan keburukan dgn kejujuran supaya buleh dijadikan pedoman dan iktibar...

No comments: