Wednesday, August 26, 2009

....keputusan telah dibuat dgn penoh sokongan supaya xda perasaan benci wujud dlm apa juga 'relationship' yg bakal trjadi seterusnya selepas masa semakin berlalu dgn pelbagai peristiwa yg melakar dlm kehidupan peribadi kita... kena terima!!! terpaksa terima dan wajib trjadi cuma belom sampai masa dan ketika jerkkk.. masa tu akan tiba jua nanti dan aku berharap sempena ramadhan kali ni penoh makna. Setahun hampir berlalu dgn pelbagai kenangan baru... suka duka.. indah terasa.. harap2 x hilang begitu saja kerana semuanya bukan aku cari tp ia datang jumpa sendiri... x plan pn.. x trpikir pn... tetiba ia muncul malah bakal muncul pula peristiwa baru dlm sejarah tamadun sebagai manusia. Wujud cinta... kasih sayang serta pengorbanan berbagai perasaan lain.. bila manusia berpasang2an. Korang yg belom alami mna tauuuuu:-" tp bersedia la utk menghadapinya nanti... mmg giler dan x sangka pn kalu nk jadik!! Kdg2 x masuk dek akal dan pelik kalu pikir... tp setiap kejadian ada hikmahnya, ada keberkatan dan tujuan. Bukan saja2 buat tp ianya dugaan utk kita tanggung selagi hidup... bersyukur pada apa yg ada bukan mengeluh dgn kejadian yg berlaku..

bila sejarah tamadun manusia atau kitaran kehidupan berlaku dlm hidup kita, sudah pastinya dan patut kita sudah matang dlm menerima peristiwa itu. Antara kisah cinta... kisah bahagia atau apa jua cerita, sumanya sudah terjadi sjk berabad lamanyaa... berulang2 cerita dan kisah yg sama... cuma situasi dlm keadaan berbeza.. sejarah telah membuktikan!! Cuma terpulang jerk kita nk amk pedoman atau x sebagai panduan menjalani kehidupan sendiri. Antara kitaran yang aku hadapi sekarang mmg kalu pikirkan terlalu sukar utk terima tp itulah makna sebenar tentang sejarah manusia yg x mungkin terlepas untuk mengalaminya... banyak sangat dan antaranya aku bakal menerima kehadiran 'orang baru' dalam famili aku:X

dan kitaran masa juga berlaku lagi hari ni.. 25hb Ogos hampir aku trtinggal dn lupa bila aku mulanya cuba buat2 lupa utk suprise-kan 'along' tup2 betoi2 trlupa. Kul6 bru aku sedar yg kek belom beli.... hadiah belom carik... ntah kat mna nk celebrate 'besday' dia ? belom pn ada dlm kepala... adoiiiii:( sian toiii.... huhu seb bek bulan posa so aku punya alasan baek punya utk 'along' terima... akhirnya kek dan pizza menjadi hidangan berbuka sempena besday 'along' kali nii... just hadiah masih terhutang utk dia... hehe. Begitu la kitaran yg cepat sangat berlaku hingga aku x sempat kejar.. mmg dlm sejarah tamadun kehidupan manusia, peristiwa terlupa wujud so andai aku terlupa harap korang peringatkan... andai ada kesalahan harap maafkan... jika wujud rasa sayang harap berkekalan... amin!!Justify Full

4 comments:

{akudakjaat} said...

ni mesti banyak minum ada cemut nih...hehehehehe......lap u...

[mohamadtahir] [mz] said...

lang... ling ingt2 lupa jerk pongggg:P:P


lap u 2 tauuuuu:X:X:X

Bantal Merah said...

kakakaka.. air ada cemut.. comel2 warna itam.. :D

[mohamadtahir] [mz] said...

kang ingat lengkong lakkk...eeeeeeeeeeeeee