Saturday, August 1, 2009

....aku, dia dan kesan sampingan!!! bermula cerita tentang aku dan dia, aku dibebani lg dgn tugas baru. Bukan nk rungut tp nk citer jerk.... bukan mengalah, nyesal atau x ikhlas cuma aku terdaya atau tidak nk buat. Dan dia pula bermula dgn tugas baru juga.. di opis baru... suasana baru. Opis aku kat Bkt Tengah.... rmah kami kat B.M tetiba dia kena lapor diri kat Komtar. Keja baru di-tingkat 51 bangunan KOMTAR tuuu... adehhh terpaksa la aku pepagi masuk pulau antar dia then menyeberang balik ke opis aku di 'main land'.... ptg pegi jemput pas keje, pecut antar balik rmah plak pastu pecut smula ke dalam pulau bila ari aku ada kelas malam.... 8-> huh.. bayangkan lahhhhhhh... tp apa nk buat kena la terima kesan sampingan tu demi rezeki. Berani ka sapa2 pertikai setiap kejadian yg berlaku? huhu.... syukurlah bila ada sorang kakak tu kata--> "akak niii.... berulang dari tepeng dik oiiii.... hari2 tepeng komtar cari rezeki..." huhu. Mati akal hidup semula pn xda ayat nk aku pintas dan bantah kata kakak tuuu... Itu laa... dunia ni adil cuma kita jerk asyik x cukup bersyukur dgn apa yg dh ada dan dapat.. kalu aku susah, masih ada lagi yg ssh dari aku... bayangkan dan insaf laaa, jika kita ada moto.. cuba lihat org yg hanya ada basikal. Kdg2 mereka lebih aman dan bahagia serta sempurna berbanding mereka yg punya harta benda tp huru hara kehidupan. Seringkali kita terlupa nk bandingkan bila sudah tamak dan lali dgn sikap buta hati xda perasaan. Sedang aku menghadapi semua peristiwa niii.. rupa2nya suma tu adalah kesan sampingan setelah apa yg dh aku buat dlu... dan pelan2 aku akan terima pulak kesan sampingan atas peristiwa arini.... cuma tggu masa jerkk. Kini aku sedang stabilkan keadaan yg sedikit goncang dn goyang tp masih terkawal. Cuma masa jerk xleh nk kawal sekarang niii.... masa mmg menguji aku sekarang niii!!! Masa berubah mendadak... berubah banyak! org yg rapat ngan aku sure terasa kesulitan ini ....... tp aku bersedia serta masih jgk menanti kesan2 sampingan yg lain yg pasti melanda dunia aku sedikit hari dan masa dgn penoh kesabaran.

4 comments:

{akudakjaat} said...

anaak...makcik ari2 ulang alik dari sg dua mai komtar tauuu...joh ooo...penat ooo rabat feri......keh3....

[mohamadtahir] [mz] said...

makcikkk.... makcik xpa laaa x bawak baby, anaakk niii dah sarat makcikkkk... nk rabat apa pn x larat dahhhh..., ni plak rabat ferii;))huhu

{akudakjaat} said...

anakkk oii....awat plak tak bawak baby..banyak ni dalam perut...baby cacin uiiii...blemak taw anakkk oiii...kah3...

[mohamadtahir] [mz] said...

huhu adehhh makcikkk niii...:-J anak cacin kutip2 x smpai sekilo pstu be'ak abis kuarr rrr... ni baby cheq 3kilo lebih niii...camna niii makcikkk:( kena toreh perottt tauu:-ss huhu