Tuesday, May 13, 2008


buat kaki wayang...

aku mmg minat citer2 buatan luar negara niii...sry la bukan x sokong dunia hiburan kita tp....adehh, menyedihkan laaa




rasa x berbaloi ja ngan apa yg dihidangkan pada penonton...xda apa yg baru dlm dunia hiburan terutama filem....ini pendapat aku jaaa:-"

sb aku menonton sesebuah citer tu dr sudut pndangan aku yg tersendiri...aku suka lihat citer tu di-olah, cmna kamera2 digunakan...sudut2 menarik gmbar itu dirakam....teknologi komputer yg digunakan....lihat sj citer 'vantage point' , cmna camera kena sabotaj, memusingkan citer ngan susunan plot yg menarik. Bukan citer tu aja laaa..bnyk lagi citer2 len yg rasanya sentiasa ada kelainan. Kita xyah la pikir pasal logik citer tuu...kita hanya nk hiburan dgn idea yg giler2 dn mengembangkan minda...idea yg gila2...citer yg direka-reka cam logik....lain dari yang lain sampai kdg x terfikir pn citer camtu leh ada dn buleh wat!!! lihat ja 'jurassic park'...'alien'...'star wars'...dll.
....'cicak-man' satu percubaan terbaik la setakat ini selepas citer 'xx-ray'....tp aku x tngk pn..huhu:-"






congkak!




congkak antara citer tmpatan yg aku tngk baru2 ni....x bnyk citer tmpatan yg aku pernah tonton. Buleh bilang jaa..bukan hina tp xda yg menarik minat aku utk tonton..kbnykan hnya promosi ja lebih. contoh: citer 'duyung'...



..CONGKAK buleh la coz ada kelainan skt...nk kata tiru citer org tu ntah laa tp idea tu mungkin dr citer2 hantu yg len yg menggunakan telefon....anak patong...dlm menyeramkan citer....

plot citer congkak x la membosankan...

itu pandangan aku!!!
apapn snbnrnya, pada pndapat aku dunia hiburan kita cam trbatas jaa...ntah tang mna silapnyaa...xda idea yg trsendiri laa. Asik klon citer org jaa. Bnyk filem tmpatan hanya kuar modal air liur dan air mata ja....x abis2 disogok dn dikhayalkan dgn cinta..dn jgk aksi2 bodo bg org ketawa....buat org layu ja coz ringan, mudah dan murahnya filem kita...










filem kita mungkin terbatas sebab budget laa...ciput utk wat citer yg grand dn ssh nk kumpul untung balik....penonton pn terbatas sb ramai lebih suka gelak2 jaa dlm panggong walaupn citer cam drama kt tv jaa....mungkin sb dh xda pilihan dn pengarah2 tmpatan hnya nk senang ja ngan amk jln mudah. Mmg x salahkan industri filem kita la yg mmg ssh nk maju...dn jauh ketinggalan dh...xda pengarah yg punya idea yg hebat dn xda kepakaran dlm teknologi perfileman. Apa pn suma hanya hiburan semata2...dan utk aku puas menonton biar lah berbaloi ngan wet yang aku kuarkan...aku x banggakan filem luar tp aku suka idea fresh mereka, olahan citer, teknik mereka gunakan dlm pembikinan filem mereka...aku harap aku akan tonton bnyk lg filem tempatan yg lain dari yg lain satu ari nti...

No comments: