Wednesday, May 28, 2008

[kisah hantu] Bandar Perda.....

:-ss hantuuu??



korang pernah tngk antu x...atau korang ada pasan yg antu dok tngk korang..!
kali ni aku ada 'Kisah Hantu Bandar Perda'(bukan lokasi sebenar...) utk aku kongsi ngan korang suma...
Hantu bukanlah istilah baru bagi masyarakat kita. Ramai yang mempercayai di setiap sudut area memiliki 'penunggu'nya sendiri. Beberapa orang yang mengaku memiliki 'sixth sense' sering terlihat hantu bila melihat sudut tertentu bila memasuki ruangan atau tempat tertentu.
Rasa seram maupun ketakutan kerap melanda bila melihat hal tersebut, entah ada dimana para hantu itu.

Ptg smlm slps balik dari keja, kisah hantu ini timbul sepanjang jalan...aku dngr mcm2 versi cerita dan pandangan dari pengalaman 2 org hamba allah niii....olahan citer dan penyampaian kisah tu kalu korang dngr mmg seram abis laaa...siap ada efek lagik...hihihi..!!

..:D aku bukan x caya benda2 halus yg mmg wujud niii...aku sndri pn pernah jumpa masa dok kat hostel dulu...betoi! x dinafikan mmg ada hantu niii...secara basic nya suma tu setan! sbnrnya terpulang pada diri kita camna nk handle perasaan takut, gembira, marah dan mcm2 perasaan lain dlm diri kita....setan ni pantang ada ruang nk bagi sesat jaa keja dia!
Aku pnya pandangan sendiri pasal hantu nii...terpulang ka kat korang nk kata aku apa:) sb masa aku kt hostel dlu2 ada kisah hantu cuci kain tengh2 mlm laaa dan aku sanggup turun p tngk bila dngr bunyi org basuh kain dlm bilik mandi....redah jaaaa..! mmg betoi dok basuh kain! aku xmo citer camna rupanya coz dia x kaco aku pn!
Penghuni len xmo tido tepi tingkap, tp aku suka:)) panas tepi tingkap ada angin...kaka..

NASIHAT aku...! Jangan la korang takut kat hantu..! kalu korang nk tahu, sebenarnya hantu2 tu kesunyian..xda sapa nk kawan ngan hantu2 nii..hantu xda kawan!!!.sebab tu la spesis ni suka main2 ngan manusia..tp kita plak salah sangka smpai takut sesngt kat hantu.!
Hantu mmg suka men aci nyorok coz dia nk bgtau yg dia leh hilang pastu leh merupa...suka menunjuk2 kat kita kelebihan dia dan cuba nk kasi kita sesat..kalu korang nk tahu hantu cukup takut dan malu nk jumpa dan tonjol dirinya kat manusia..sbnya mudah:) manusia cukup sempurna sifat tp hantu ada yg xda mata.....muka huduh.....xda kepalaaa!! xda kaki tangan dan mcm2 lagi...
Korang bukan nmpak tp terserempak dan kebetulan ja laaaa....kalu slalu leh nmpk hantu mmg korang bertuah laa...

Aku nk kongsi ngan korang camna nk takutkan hantu2 tu balik kalu dia dok kacau dn nk men2 ngan korang...
- sediakan 1 botol kosong..apa2 jenis jaa kalu botol kicap gelap sikit...:))
- penutup gabus<----ssh nk carik dh la nii
- paku sepanjang buleh...
caranya mudah jaa...letak botol kosong, paku dan penutup gabus tu kat tmpt2 yg korang rasa dan merasa seram atau tmpt yg korang rasa ada hantu nii...dan kata :- ''dgn izin dan nama allah maha esa, wahai hantu kalu bani kaco la anak cucu keturunan aku..., aku sumbat ko dlm botol niii...."
insyaallah, allah maha berkuasa ! lagipn hantu xda akal dan otak!!
Berbalik pada 'Kisah Hantu Bandar Perda' (bukan lokasi sebenar..) tu...sebenarnya orang yang lebih hantu dari hantu2 setan yg wujud tuu...manusia sendirik yg jd hantu bukan kat situ jaa, tp wujud juga di kalangan kita sendiri....kt tempat keja kita jugak!! sikap, sifat dan pangai hantu tu ada segelintir manusia yg ikut tnpa disedari...asik nk kaco org jaaa...!

moral citer aku :- jangan jd hantu tp jd la diri sendiri dan sebaik manusia yg sedar akan mati sb kalu jd hantu sapa pn xmo kawannnn:-"

6 comments:

fuziana said...

bro...i cam tau ja sapa 2org yg citer bab antu ni


tapi ada saling kaitan ngn u gak kan hahaha :P

[mohamadtahir] [mz] said...

:Pwekkk...!!

fuziana said...

mmg sah ada kena mengena ni :-"

[mohamadtahir] [mz] said...

ada sapa ngaku kaaaa:-?kakaka:))

zamri said...

Hantu ni, kalu jenis x kacau org x pa. Jenis suka nyakat ni la yang susah.

Kat area Mengkuang Dam tu, aku dengar cite ada tiga jenis hantu.

Satu, suka tutup engin motor tengah malam kat jalan Bkt Lengkok.

Dua, suka main sorok budak. Ni dah bisa heboh se M'sia dulu.

Ketiga ini, suka tolak belakang orang semasa jogging petang-petang. So, kawan-kawan..berhati-hatilah kalu dok rajin pi main sana.

Encik MamaT said...

hahaha... tringat lak... dulu aku p camping ngan mbe2 aku kat teluk duyung... dak pompuan sorang ni kata dia boleh nampak hantu... adeh..... dah la ada bape orang ja.... hahaha... nasib la smua malas nak layan sangat... kalau layan... gamaknya aritu jugak dah balik.... hahah