Wednesday, May 7, 2008

KATAK!!!!
hihi...ramai org cukup geli ngan katak...


tp aku x la heran sangat ngan katak niii...kalu dulu aku cari dan tangkap katak utk umpan mancing...
ada kekadng katak menyorok dalam kasut, bayangkan bila kita nk sua kaki ke dlm kasut tetiba terasa lembik2 ja kt hujung jari kaki tuuu....bnyk kali aku kena dah camtu:))terkejut pnya pasal aku baling katak tu kat atas bumbung rumah jaaa....=))

...aritu aku ada program kt ladang ayam, program rakam dan amk gmbar.


Kebetulan dlm ladang tu ada plak kolam katak....sesuatu yg jarang jumpa dan dpt peluang so aku dan sorang lagi jurugambar ni pn apa lagi, trus jdkn lokasi pengambaran dan tmpt posing laa...amk pict apa patut...kiki;))

X sangka lak kawan aku ni berani pegang katak...susah nk cari kaum dia yg berani pegang katak cam dak niii....dia lak yg posing lebih2 dari aku...=))


Katak kali ni bukan katak biasa yg aku slalu tangkap utk mancing dan katak yg selalu tido dalam kasut aku...katak ni utk eksport ke singapore..kat restoran2, hotel2 kat sana. 3 ekor ja dh sekilo, bayangkn besar mna sekor!! Benih2 katak ni pn di import dari luar negeri.

berudu ja dah besar ibu jari...:D

mmg cantek..besar katak niii...setiap 1 kolam tu penuh ngan katak lebih kurang 70-100 ekor...ada

30 buah kolam kat situ...huhu.
Suma kolam2 yg ada kat situ penoh ngan katak dan berudu....Bisnes ni kaum cina buat, kita jangan lak terlibat:D Sbnrnya bnyk lagi bisnes bela binatang yg kita leh wat duit mcm bela kambing kaa....ayam piru kaaa..
Hubungilah Pejabat Veterinar yg berdekatan ngan anda...bnyk peluang dan khidmat nasihat menanti anda yang rajin berusaha.....

[klik kat foto utk lebih jelasss......]




4 comments:

fuziana said...

aku pun geli sbnr nya :-ss tapi nk posing punya pasal aku tak kisah la pegang apapun janji jgn ulaq n b*b* :))


wahhh...pandai kata aku posing lebih pada hg no :-w tapi mmg pun :-"


well u know me :P


but u punya citer mmg best, :D selama hari ni aku takto lak u mmg bpengalaman dlm sua kaki diurut lembut leh katak dlm kasut u tu :)) =))

[mohamadtahir] [mz] said...

yana---> kuikui...tp muka u pucat arrr cover geli nya pasal:))sabit nk posing n kna paksa ngan i ja tuu..:-"


citer pasal katak dok dlm kasut tu yg bestnyaaa, 2-3 ari katak yg sama ja masok lepak dlm kasut dn akhirnyaa dia lepak atas bumbung rmah i=))

fuziana said...

hcj :---> apa lak cover geli..i ok ja la :-"


huh, ptg ni i nk kira la bape ekor katak atas bumbung umah u :))

[mohamadtahir] [mz] said...

yana---> dah kering n mati katak dah katak tuuu=))=))