Thursday, May 22, 2008

kawen...kawen....kawen!!

FOTO KAHWIN!!!
aku jelajah abis blog mmbr2 aku, mcm2 citer ada...dan aku tertarik nk kongsi jugak citer pasal pengantin ! Tp aku nk citer pasal foto2 pada hari bersejarah dlm kehidupan...foto2 untuk kenangan...sekali seumur hidop itupn kalu x tmbah cawangan laaa:X
Ermm...bila citer dan tngk bab foto kawen niii, aku punya citer tersendiri pasal foto2 pengantin niii. Sbnrnya bnyk citer dan kisah menarik untuk aku kongsi ngan korang!
Tp apa2pn, aku mula berjinak2 ngan kamera dan


belajar skit2....sendri2 dan cuba jd kreatif ngan benda alah tuu...mcm2 jenis dan jenama kamera aku dh belasah :D dari kamera bila nk cuci dpt negatif ke kamera digital yg hnya save dlm cd or memori kad jaa.....pastu nset, videocam dan hingga la sekarang aku mula couple ngan kamera jenis SLR...NIKON D40x!!!
bila dah guna jenis niii baru aku rasa kepuasan bila rakam foto..mmg best! mmg mencabar kreativiti...!!! Sekarang aku cuba nk cari sumber utk upgrade skit ke NIKON D60 plak:D tentu lebih mencabar...







Buat permulaan..aku mula amk gmbar kekawan aku kawen, sedara2 kawen tnpa caj coz suka2 jaa dan cari pengalaman..:D bukan duit-ringgit yg aku nk sngt tp kepuasan minat aku tu lebih bermakna..yang paling penting hasil aku dihargai yg aku harap kawan2 serta sedara2 aku puas hati ngan apa yg aku rakam utk kenang2an mereka....seni xleh dinilai ngan duit!! seni punya nyawa trsendiri...
tp dlm dok xmo caj pn masyhuk jgk coz ada yg hulur....rezeki:X amk jaa...hihi..


Yang aku nk kongsi ngan korang bukan pasal canggih kamera tuu...bukan sebab aku nk promote dan buat bisnes jurugambar...tp kalu korang nk tahu, dh beribu2 foto aku amk tp biasa laa...gmbar aku mmg kurang coz asik dok amk pict org jaaa....sebenarnya aku x kesah pn xda gmbr:D

dan lagi satu kalu korang nk tahu :( aku xda pn foto2 kenangan perkahwinan aku...mmg terasa sngt bila aku tngk balik foto2 kawen suma tuuu..:( betapa berertinya dan bernilai kenangan pada sekeping kertas...
Aku pastinya x sabar2 nk amk foto kawen kawan aku yg 'sorang tu' bila tiba masanya...jodohnya dan kalu panjang umur aku nti...:-"

Moral citer aku :- kalu anda kawen, jangan lupa amk gmbar...kalu nk amk gambar jgn lupa cari aku:Dkawan2 dibelakang tabir masa amk gmbr kt tepi laut [lokasi] pantai bersih, bagan ajam....pengantin (arman&dila), cikandam (camerawomen), penata cahaya dan krew2..:D tima kasih!







[klik kt foto utk lebih jelas....]

4 comments:

fuziana said...

sapa kawan u tu :-"

[mohamadtahir] [mz] said...

sapa2 yg belum kawen:-"

;))

mohad said...

gambar kat mana tu...

[mohamadtahir] [mz] said...

ijad---> gmbar yg mna satu....???

suma gmbar tu dkt tmpt menarik kt penang...mengkuang dam, bagan ajam n tepi bendang =))kakaka