Tuesday, January 13, 2009

.....arini tetiba aku jd risau jaaa!! RISAU mcm2 pasal diri sendri...risau tentang keja... risau pada result exam... risau kat dia... risau pada itu dan ini.... risau!! RISAU!! risauuuu ja bila tringat benda2 tuuu.... bila tringat apa yg dh aku buat... dh berlaku pn!!! Adehhh.... manusia mna yg sempurna... manusia mna x buat salah... manusia mna mampu halang ketentuan-NYA.... aku risau pada diri aku sendiri andai ada yg salah sangka ngan aku... perangai aku... cara aku... perbuatan dan layanan aku.... Aku risau andai ada yg terluka... terasa atau terharu!! aku juga risau jika aku penyebab konflik peribadi sesiapa... aku risau kalu aku jd puncanyaaa... Aku risau malah lagi risau kalu aku dijadikan boneka atau mengambil kesempatan kat aku utk kepentingan mereka2 tuuu... Aku akan terus merasa risau mcm tu selama2nya bila pkir..!! sb bila pkir2 balik cam bengong pn adaaa....!! kini aku risau lagi andai aku mmpu atau tidak utk menghadapi suma tuuu.. atau let's it be.....?? biar selepas risau, biar jd la apa2 pn.... sb risau ni mna leh hilang selagi nyawa dikandung badan.... terpulang pada diri kita utk handle atau cari jalan penyelesaian kerisauan melampau jika jumpa !! Kalu x mampu hadapi kerisauan lebih baik jgn bagi org len risau kat kita... biar sama2 risau xpa lagi.... huhu

RIMAS!!! rimas sb risau buat aku lemass... rimas dgn sikapnyaa... rimas pasal tekanan dan masalah keja atau kisah2 peribadi aku yg len.... masing2 antara kita punya tahap rimas trsendiri!! Ada yg rimas kena marah... rimas kena belai... rimas kena kutuk... rimas sb bosan... rimas kena kawal... rimas itu dan ini... mcm2 rimas leh jd!! Aku plak rimas bila risau... :( Aku rimas kalu hilang belaian manjanya... aku rimas andai pupus kasih sayang yg aku cari selama ini bila aku dh jumpa sedikit arini... sapa x sayang kat org yg sayang kita?? sapa x rindu kat org yg rindu kita??? sapa x rimas kalu dok elok2 tetiba ada dugaan... halangan... atau masalah!! Cuma aku reda rimas bila trpikir balik.. x suma perasaan... kemewahan.. kesihatan... atau apa jua yg ada dn aku dapat tu sempurna!!! syukur la sb ada org yg lebih rimas dari aku!!

Antara risau dan rimas sebenarnya peringatan pada kita dn aku sendri supaya berhati2 sb...

sebelum TUA... suma merasa muda....
bila SAKIT.... kerana kita juga ada merasa sihat...
waktu SIBUK.... mungkin dah lama menikmati kelapangan masa...
masa SUSAH....sb ketika senang kita kena beringat...
setelah MATI... tiada lagi masa utk hidup...

2 comments:

Bantal Merah said...

kalau mati memang tak hidup dah.. tak rimas, tak risau dah.. andai aku punya kuasa yang mampu merubah segalanya.. aku redha dengan ketentuanNya..

[mohamadtahir] [mz] said...

...dh xda cara len leh bantu utk selesaikan segala masalah, untuk hapuskan kesakitan atau apa2 ajaa selain usaha sb cuma tggl 1 jalan ja lagi.... PRAY!!!!