Sunday, January 25, 2009

SALAH.... x betoi.. x kena.. x benar.. silap atau bukan...!! Sapa x buat salah??? suma org ada buat salah... sengaja atau x sengaja kena ada salah utk betulkan silap.... "troubleshooting"!!! dokumenkan kesalahan.... kesilapan supaya x berulang. Kena ada kejujuran utk direstui dn diterima semula kalu dh buat salah... harap x berulang walaupn janji buleh dimungkiri... Biasa la manusia dengan keadaan dlm setiap saat pasti berubah pendirian... bukan nk lepaskan diri atau alasan utk lari dr kebenaran tp kdg2 demi kebaikan kena jugak buat salah!! Salah kah?? Mmg la salah tetap salah... betoi tetap betoi !!! cuma kdg2 kita sndri sengaja buat malah tahu salah tp cari jalan utk betoikan keadaan supaya diri sendri nmpk x salah... ataupn letakkan kesalahan kt atas kepala org lain :) teknik ni dinamakan 'bolos' :)) sbnrnya suma tu alasan asalkn munasabah ia dikira benar!! Demi kebaikan dn niat yg elok suma tu terpaksa kita lakukan jugak2... Hari ni org xleh terima tp pasti suatu hari ada yg kesal... Aku citer pasal salah sb aku bnyk bikin salah sjk2menjak niii.... aku mengaku sb aku tahu benda tu salah!!! Apa kes??? huhu xkan aku nk citer kot... nk mampusss!! mau jerut leher sndri :)) so 'bolos saja dindinggg ituuuuu!!!! ' Sekarang yg hnya terfikir dlm kepala hotak aku ialah camna nk tebus salah itu... xkan nk biar masa yg menentukan?? aku buleh hilang atau buat bodo tp aku bukan camtu kot.... maybe kot!! .....Camna aku terima dan cari cara elok tntu aku akan beri balik cara elok... bukankah itu lebih baik?? tp :(huhu sapa aku untuk halang dari jumpa setiap keputusan daripada depa... dia atau sapa2!! kalu dh aku buleh buat pilihan kena la jugak aku terima keputusan... terima apa2 jugak keputusan walau baik atau buruk!!! Menyesal??? kena ada jugak rasa kesal tu dlm diri aku... malah sapa2 pn. Akhirnya kerana sayang kdg2 terpaksa menipu.... bukan suka2 tp pilihan perlu dibuat samada nk teruskan atau emergency stop now!!! Mungkin aku buleh ubahsuai sikit pilihan yg aku kena buat, teruskan tp brake pelan2 supaya xda sapa2 perasan dn terkejut.... atau buleh jugak teruskan dgn simpan dlm gua penuh rahsia harta karun 40 penyamun!!! Selagi belom terbongkar password pintu gua dek Ali Baba ......

2 comments:

fuziana said...

org baru nk dtg ye yeeee.... :D :D

[mohamadtahir] [mz] said...

yana---> apa u merepek niii...:-?