Wednesday, January 28, 2009

.................pelik? buang tabiat atau berubah hormon?? bukan aku ja tp sapa2 ja... maybe dia atau korang yg baca citer ni..... apa dh jd bila tetiba berubah perangai? Dulu x mcm ni tp sekarang dh mcm len..... bagi aku dulu dah lepas, sekarang kena hadapi sb esok mcm2 menanti..... masa depan ntah mcmna x sapa tau lagi!! Perangai manusia buleh berubah2 dari jahat leh baik sebaiknya... dari baik tetiba jahat ya'rabbi... tp perubahan tu mesti ada sb musababnya. Bukan saja2 leh ubah2 kerana keadaan, situasi malah tingkah laku diri sndri antara penyebab suasana jd mcm tu... diri sendiri x pasan tp org yg rapat tntu pasan giler perubahan tuu... Aku ngaku aku mmg bnyk berubah sejak2menjak niiii. Aku x pasti sebab apa...aku xmo cari salah sapa... salah aku pn ada jugak!! Hakikatnya pendirian x sekuat kata2 yg mudah kita ucapkan kerana nk melaksanakan mmg payah... pendirian buleh berubah2 bila keadaan memaksa!! Apapn aku kena lakukan yg terbaik dn selesai dgn elok... Aku xmo ada yg pening2 pala... susah2 hati... gelabah 'bewak' pada benda2 yg remeh... yg kecik.. yg buleh settle dan hilang ngn elok... Sbnrnya aku xda niat apa2pn malah x larat pn cari masalah sb aku lg la berat tanggung beban yg sering aku jumpa setakat la niii... sb aku sedar siapa aku!! Aku ada org yg aku perlu aku beri kasih sayang yg x berbelahbagi... dn disebalik itu aku jugak sedar aku pnya teman2... sapa berani menafikan wujudnya benda2 niii?? Apa2pn bisnes tetap kena jalan dn menambah rangkaian... study kena abiskan baru panjang akal... keja kena buat sb keja itu rezeki... main tetap kena main supaya x busan... teman kena trus menemani sb dunia bukan kita yg punya....!! Kejadian pelik atau berubah ni tetiba menular dihujung2 bulan nii... ntah bala apa yg menimpa awal2 tahun ni ntah laaa...?? Kat opis cara kat opis...macam2 hal!! Bila trjadi kes2 dn keadaan mendesak mcm ni la mungkin penyebab org berubah atau kdg2 jd pelik.... berhati2.. berjaga2 atau trus merajuk berubah tingkah laku... mungkin sb kesal atau geram!!
Aku sendiri tetiba berubah dn mula ada semangat utk habiskan study aku... (ini kira perubahan yg positif....plz jgn rosakkan mood aku tuuu ).
Tetiba jugak aku sedar yg aku ada bertambah buat salah kat my mem.... soriiiiii :( camna aku nk betulkan?? hmmm... kena pelan2 laaa.
Tup2 aku dh @#$%^..... bulan depan!!! adusss :)
Then
aku rasa tahun ni ada sesuatu yg akan muncul dlm hidup aku tp blom pasti... tggu ja laa. Aku xmo mengharap takut xda apa2 lak... biarlah kalu ada.. adalah nanti!!
Malah x tentu pasal barang kesayangan aku 'dipinjamkn' kt org baru2 niii... dipinjamkan terus utk selama2nya.... :(( sedeyy toii...!!
Serentak ngan aritu jgak ada nota 'melayang' menuduh dgn nada paling bodo dlm sejarah hidup pe-layang itu agaknya.... tempiasnya mungkin kena suma org kat opis aku tu sorang sikit!!!
So aku just hati2 ngan hati lagik sekali... dunia oh dunia!! Hmm dlm riuh rendah suma tu aku masih teruskan aktiviti aku... dia masih ada AKU!! Kawan2 masih kenai aku.... dn aku tetap akan berkawan dn terus berkawan.... so apa kata surveyyyy :)) huhu

No comments: