Thursday, January 1, 2009

Selamat tinggal 2008!!!!!
....dn selamat tahun baru 2009 buat famili aku.... semua sahabat2... insan2 tersayang dan korang yg sudi baca apa yg aku tulis semoga tahun baru 2009 ini akan melakar memori baru yg indah dn bermakna dlm kehidupan.... tahun 2008 yg banyk mencipta sejarah buat korang dn aku sendiri... antaranya GERAM!!! geram adalah satu perasaan yg membuak2 dlm hati dgn pelbagai perasaan samada terliur... lapar.. marah.. atau apa saja tp xleh ambik... x dapat.. xleh tngk atau apa 2 saja... mula la rasa geram jaaa..!! Dan geram leh jd mcm2 laa... slalunya bila x dpt apa yg dihajati... x dpt apa yg di target... marah malah sedih ataupn suka sekalipn, apapn geram ni berkait dgn nafsu laa... sbnrnya kalu x dpt pn x kisah tp rasa x puas hati tu yg buat jd geram....!! Pelbagai tafsiran geram korang leh buat, tp GERAM yg aku tertinggal yg terpaksa aku sambung pulak GERAM tu pada tahun niii pasal target aku tersasar jauh... aku akan cuba buat bg bangkit semula tahun nii dgn semangat dan geram baru. Harap2 GERAM tahun sudah aku x hilang ketika sedang aku cari GERAM2 tu balik... yg pasti aku akan jumpa GERAM baru nanti.. Ada jugak org wat kita geram... bg nafsu membuak2 geram tp xleh salahkan sapa2 sb kita hanyalah manusia... sama la mcm perasaan2 lain yg kita ada samada sedih... gembira... cinta atau apa sj... ishh... geram betoiiii!!! Adehhh... lupakan pasal geram sb nti aku bertambah geram.... so bek aku buka citer bab LAYAN.... layan atau bahasa lain mengikut gerak hati... to care, to serve, to Wait on. to attend on atau mungkin ikut perasaan... Kisah layan buleh jugak dikait dgn geram bila kdg2 kita x dilayan dgn baik atau x dilayan langsung... dh tentu bengang tahap gaban bila jd camtu!! Ada jugak org yg suka dilayan... jenuh lak melayan smpai timbul jugak rasa geram!!! suma org punya pelbagai jenis mata, hati dn jiwa... ada suka kena layan... ada pulak suka layan..!! Bg aku layan kena ikut tmpt dn keadaan...mmg kdg2 aku x suka sngt kena layan sb layan lebih2 buleh buat aku geram... geram marah atau mungkin geram suka sesngt... huhu :) Layan juga sangkut dgn perhatian.. seseorang yg perlu perhatian kena layan dgn baik... kalu sama2 dn masing2 berebut perlu perhatian dn layanan sapa patut beralah?? sapa yg sepatut kena layan dn perhatian?? Bg aku biarlah beralah, pasti akan dpt sesuatu yg istimewa yg lebih baik dari layan atau perhatian yg x disangka2 kemudian hari bukan dan2 dpt tp mungkin mengambil masa sb aku pernah kata merajuk mmg mudah tp memujuk susah!! mungkin?? ntah la kan... cuma aku slalu x mengharap apa2 balasan... layanan dn perhatian... cukup kalu fahami aku!! Andai xda yg faham pn aku x kesah pn.... asal aku buleh layan korang... geram kat org yg aku sayang atau aku beri perhatian kat seseorang... xkan aku nk cakap benda2 tuuu...!! sendiri mau tauuu arrr :)) :X