Tuesday, December 30, 2008

....RIMAS!!! rimas satu perasaan x senang yg mengganggu jiwa dn ketenangan.. buat apa sj x kena bila rimas!! Rimas bila serabut disekeliling kita.. semak atau berselerak.. rimas bila tertekan dgn keja atau apa saja... rimas kalu kena paksa wat itu dan ini... rimas xda kejaa... :( rimas sangkut dlm kesesakan... rimas !!! rimas!! rimasssss!! Huhu... aku mmg kdg x tahan dgn rasa rimas niii... selalu aku jd pelik sikit tp x la teruk sngt!! Kdg2 terlepas tempias rimas kat org2 sekeliling aku.. apa nk buat dh rezeki terima ja habuan aku niii... ;)) Aku bukan nk citer pasal rimas ni tp aku nk citer pasal PUJUK...!! Aku mmg x pandai bab pujuk2 niii... malang la sapa2 yg harap aku nk pujuk.... lg aku buat biar lg merajuk.!! Tp sbnrnya aku mmg x sampai hati pn...Hehe... aku plak senang org pujuk dn mmg lemah kena pujuk. PUJUK atau dlm kata lain merayu kepada sesorang dgn ucapan kata2 baik.. perbuatan kasih sayang dn belas kasihan atau apa sj cara dn muslihat untuk mencapai hasrat nya... atau mungkin korang ada tanggapan tersendiri pasal pujuk... Dlm hal memujuk mmg susah sb merajuk lebih mudah!! Antara rimas atau pujuk sbnrnya mmg ada kaitan... mungkin sb rimas akhirnya pujuk2 suma x jalan... pujuk x makan saman...!! Kena masa yg sesuai bila nk memujuk nii... sb masing2 punya mood dn angin monsun cuaca tersendiri... hal2 hati ni susah nk baca sb diri sendiri yg tau camna.. org len buleh teka ja laa wlaupn kdg2 dia sngat close ngan kita tp apa yg terkandung dlm hati org sapa yg tahuuu... Mungkin bila dh hilang rimas walaupn masih dok cari skill untuk pujuk tentu kita akan jumpa cara yg terbaik nanti.... jgn bermain2 dgn perasaan org kalu kita x mampu menanggung rimas bila diri sendiri pulak dipermainkan.... adakala aku melawak tp org terasa semak.... adakala aku wat lawak tp org x gelak... serba x kena ja kan utk kita penuhi hati dn cerewet org!! Yg penting kesefahaman dlm setiap ikatan.... ikatan pertunangan, ikatan perkahwinan, ikatan persahabatan atau segala ikatan yg telah terjalin...

No comments: