Tuesday, December 9, 2008

....Arini kat opis ramai yg amk cuti... cuti raya haji!! huhu... sunyi dan sepi yg tiada sepi lagi...!! Agak2 aku dlm 12 org ja kot yg mai keja arini...itupn ada yg kuar gi ladang... aku plak kena abiskan keja2 yg kena selesaikan jugak2 dlm migu ni b4 akuan ditutup migu depan... adehhh!! mmg penat coz xda sapa plak nk sain tp atleast aku dh prepare awai2 apa patut... aku pn nk cuti gak nti coz kndri ari Ahad nii... banyak yg belom settle lg..!! Cmna erkk... redah ja laa... huhu.!! Kat rmah aku arini mmg ramai sedara berkumpul prepare utk kndri... menu utama cadangan aku nti gulai ikan kering !! Ikan talang bukan ikan kaloi huhu... sedih bila buka bab ikan nii..:( Dh lenguh kunyah daging fresh so nk tukar selera sikit ngan gulai ikan kering... ulam2an tp tetap ada jugak daging fresh tu bila ada sedara yg buat korban hulur daging2 tu suma utk wat kenduri nanti.. Murah rezeki terima saja coz niat orang nk 'tumpang' sama wat kendri... Kisah 'tumpang' menumpang ni buat aku tertarik utk kongsi ngan korang.. Istilah 'tumpang' atau parasit iaitu menggunakan benda lain dakpun org lain utk meringankan keja... ataupn mengambil peluang keatas sesuatu bertujuan utk memudahkan kita... bukan saja mengambil kesempatan tp dgn niat yg elok laa.. bukan niat nk menggunakan orang!!! Mcm2 kes pasal 'tumpang' niii.... mcm dulu aku pernah tumpang kereta kawan ke tempat keja... ada jugak nk 'tumpang' wat kendri sama mcm kndri kat rmah aku nii nanti... ada yg 'tumpang' bus tp tumpang bus dgn bayar tambang laa... ada jugak benda halus yg suka 'tumpang' org... huhu :-ss malah ada juga yg 'tumpang' kasih & sayang....
...tetiba bab 'tumpang' ni aku citer bila baru2 ni aku terasa sesuatu pelik dn kelainan dlm diri aku sejak2menjak niii... Aku mcm hilang arah sekejap bila ada sesuatu yg bukan aku cari tp ia datang jumpa tanpa disedari... menumpang aku!! Aku mmg x percaya pd benda2 pelik dn ajaib tp bila mengalami sndri perasaan yg pelik tu baru aku sedar yg ia mmg wujud menumpang dlm kehidupan kita... 'Penumpang' tu x la pelik atau menyusahkan aku walau kdg2 aku terasa menyeramkan jugak... Rasanya aku dpt mengawal perasaan tu setakat nii!! Aku faham keadaan dn mungkin jugak perasaannya... mungkin?? Setiap yg wujud punya kisah dn perasaan tersendiri... xleh cepat melatah dgn apa yg berlaku dn aku cuba selidik kenapa...?? mengapa?? bagaimana?? Mungkinkah ia berkaitan dgn kasih & sayang... kerana bila ia berkaitan dgn hati dan perasaan yg x terkawal pasti jiwa kaco.!! Bila jiwa yg kaco mula memberontak mencari sesuatu utk ditumpangkan atau habuan utk melepaskan perasaan itu.. Aku x kisah apa2 pn yg nk 'menumpang' atau berkongsi perasaan ngan aku.. sb aku pn kdg2 'tumpang' merasa suma perasaan samada sedih... gembira.. atau takut !! X kisah la apapn kisah kes 'tumpang' ni sb sumanya terletak di hati utk mengawal 'penumpang' tu supaya x terbabas atau terpesong...atau mungkin x sampai ke destinasinya... suma terpulang kat aku kemana arah nk aku bawa...!!!! :) buat yg 'menumpang' jgn lupa tekan loceng kalu dah sampai tujuan atau kejutkan aku kalu sesat......

No comments: