Saturday, December 20, 2008



MASALAH??? sapa yg xda masalah... aku ada masalah!! kawan aku ada masalah!! sedara aku pn ada jugak masalah... :( suma org punya masalah... masalah adalah sesuatu perkara yg membebankan kita dgn pelbagai cara... menguji tahap kesabaran, tahap pemikiran... atau apa saja yg perlukan cara atau jalan penyelesaian. Cmna nk tangani masalah?? kalau masalah matematik guna ja formula sedia ada mcm + -x % / = ... mudah kn? kalu masalah negara tggu ja pilihanraya lgpn PM kn adaaa... kalu masalah keluarga hnya mereka dan keluarga mereka yg tahu!! sama gak masalah peribadi... sndri selesai lorr :-" tp sbnrnya kita sendirian x mmpu brfikir waras bila terlalu bnyk masalah yg menimpa..!! kdg2 kita perlukan teman atau kawan utk mengadu... itu lebih baik!! kawan buleh jd ibu.. abah atau sapa sj yg kita rasa selesa dn percaya ngan dia. Masalah akan buat seseorang memberontak dn semakin bermasalah!! Bila masalah lama belum settle tetiba mai plak masalah baru.. agak2 korang sampai bila masalah akan hilang??? walaupn x cari masalah tp masalah tetap datang jumpa kita... huhu...:(( sb tu kita kena ada kemahiran utk tangani masalah... belajar dari pengalaman sendiri, kawan2 atau sapa2 yg pernah rasa masalah...!! x kisah la nk ikut atau tidak cara masing2 cmna nk hadapinya... nk selesaikan masalah.. sbnrnya masalah leh selesai atau kurang sikit beban tanggungan masalah terletak pada diri sndri...!!! Kalu kita dh cuba sedaya upaya dari diam seribu bahasa kn tu satu usaha penyelesaian... lupakan yg lama cuba buat sesuatu yg baru pn satu cara utk membina bahagia.. apa2 pn sumanya terpulang pada diri utk lakukan atau 'batu'kn hati tnpa perubahan! Mungkin x suma kita buleh lupakan.. maafkan... atau selesaikan tp biarlah ada sikit drpd xda langsung.. kn??? Mmg kata mmberi nasihat itu mudah tp org yg menanggungnya saja yg tahu perit duka masalah yg dihadapi... huhu Apa2pn jgn sedey2.. susah hati dn gundah gulana sb dlm sedey2.. susah hati tu pasti ada kegembiraan lain yg muncul... sabor ja laaaa :D Beberapa hari yg lepas aku dikejutkan ngan gossip terkini.... SKANDAL!!!?? huhu.. Aku ada skandal ngan si 'A' ??? Kawan2 aku... lecture aku.. ntah sapa lg mungkin nmpk aku ngan si 'A' ni sngt rapat kot...?? kakaka... Betoi kaa ada skandal??? Hanya aku dan 'dia' ja yg tahu.... biarlah rahsia!!! Cewahh... yg penting aku tau apa yg aku buat..!! Antara MASALAH dn SKANDAL yg digossipkan... rupa2nya tanpa disedari ada juga kegembiraan dinikmati...!!! Andai x kekal kebahagiaan itu selamanya jgn laa ada kesal yg memanjang..... harap ada ketabahan dn kekuatan utk kita hadapi suma tuu... kenangan akan kekal diingatan sepanjang hayat... wslm.... salam sayang buat teman!!! hahaha kn dh tersemboQ ayat2 cinta yg jiwang gara2 gossip... harap2 xda masalah pula!!!

No comments: