Monday, December 8, 2008

Bagaimana utk menyatakan sayang buat seseorang?? Apakah dgn ucapan 'i love u..' sudah cukup buat si dia?? kata2 cmtu kena selalu kata kaa...? X busan ke?? asyik ulang ayat yg sama dlm menyatakan cinta dan sayang... Sama la jgk bila wat keja dgn arahan yg berulang2..!! Asyik pesan bnyk2 kali dh jd mcm x percaya dh kat keupayaan kita. Lain la kalu kena wat benda baru atau mmg x faham.. Sbnrnya perbuatan kasih & sayang yg perlu dicurahkan bukan ucapan apa yg patut dikatakan!! Setiap pelukan... sentuhan atau ciuman pnya perasaan yg lebih dalam kesannya.. Arini Hari Raya Aidiladha!!! pengorbanan yg menjadi pengajaran buat umat islam... kisah buat renungan tauladan sesama kita.... suma org tau kn?? xyah la aku citer.. :) cuma aku amk kesempatan ucap selamat hari raya aidiladha buat suma!! Seharian penuh ngan aktiviti2 memanggil kendri yg kena aku jemput sb dh dekat niii... mna2 yg aku x tringat atau tertinggal bukan lupa kat korang tp keadaan yg kalut buat aku hmpir lupa!! Aku jemput suma datang kenduri nti!! kad kndri ada aku publish post baru2 nii... :D Jemput noooo....
Hari Raya apapn yg disambut yg sempoinya bukan pasal kuih raya.. ketupat or lemang tp dpt bertemu sanak saudara...mmber2 dn sonok bila berkumpul reramai..!! Mmg beh!!Bukan senang nk jumpa suma... Sbnrnya pengisian masa utk mengembirakan diri sndri yg aku nk citer bukan pasai kendri... raya atau ucapan sayang !! Bnyk masa trbuang dan jd sia2 ja bila kita imbas balik segala yg berlaku seharian... kelmarin... bulan lepas.... tahun sudah malah hari2 yg terus berlalu... Bnyk masa aku pada keja dn kdg2 seminggu anak2 aku x jumpa ngan aku.. pagi kuar keja anak2 belum bangun then balik keja aku ada tanggungjwb lain.. smpai rumah dh mlm, anak2 dh lena... sian tp suma tu buat aku ada perasaan kasih & bertambah sayang buat depa.!! Si 'mama' ok jaa... tp xto la kot2 dia meluat kat aku... huhu sb aku bz memnjang....!! Kdg sengaja aku hilang buat seketika dari pandangan anak2 dan 'mama' supaya ada gap sebentar utk buat mereka cari rasa rindu!! Baru beh dan timbul geram bila jumpa... kakaka...!! Mcm diperkatakan.. x perlu ucapan sayang... atau i love u memanjang sb akan timbul rasa meluat nti... tp bermain la dgn emosi kerana ia lebih mmberi kesan yg amat dalam!! Buat teman dn org yg aku sayang.. cuba la memahami dari memenuhi permintaan hati sb bila sudah memahami tntu tertunai segala impian.. cuma niat tu kena betoi dn sembunyi la apa patut yg salah dn silap sebaik mungkin supaya terserlah kebahagian... apa2pn yg penting bahagia kn??? apa yg kita buat suma utk mengembirakan diri sndri supaya orang lain pn akan bahagia dgn kita jugak... harap2..!!

No comments: