Thursday, December 11, 2008

TEMAN!!! sahabat... kawan.. atau yg seumpama dengannya!! Iaitu seseorang yg saling mengenali yg berada dimana2 jua atau yg mendampingi diri kita dan senang dengan perangai... mungkin 'sekepala' dlm minat... hobi.. atau mungkin kdg2 sama dlm setiap keputusan yg hendak dibuat!!! Selagi teman buleh menerima kawan menjadi sahabat... selama itu kita akan serasi bersama.!! Aku ada teman sepanjang hayat yg patut kena jd sahabat setia... dn aku juga punya kawan untuk jd teman.. smpai kdg2 aku keliru antara kawan, teman dan sahabat2 yg aku kenal. Setiap hari usia kian bertambah setiap waktu dn ketika juga teman akan bertambah dn trus bertambah.. kdg2 x suma kawan baik.. sahabat setia atau teman sehati akan kekal selamanya... sb setiap kawan... seramai mna pn sahabat.... sebaik mna pn teman punya dunia mereka sendiri. Kalau la ada antara kita yg hilang... jgn cari salah sapa2 sb kita akan jumpa pula teman baru... rilekksss!! Kalu ada perselisihan faham atau apa2 yg berlaku samada baik atau buruk... suka atau duka... suma tu dugaan laa... 'kalu takut tertimbus jgn berumah tepi bukit'...!!!! huhu Jgn la tuding sapa betoi just ngaku ja kalu salah... mmg berat nk buat!! kn??? Aku pn pernah bengang betoi kt seseorang tp bila dh masing punya kehidupan, aku dah x kisah lg kisah lama tuu... walupn ambil masa lama dn bertahun tp akhirnya kami buleh lg menjadi sahabat dan kawan mcm dlu... seperti dulu!! Teman punya 'period' tertentu yg sentiasa berubah malah saling berganti-ganti... zaman berzaman sejak kecik... pastu masuk zaman sekolah rendah then menengah kemudian zaman bekerja.... setiap zaman kita punya kawan... macam bermusim!! Dn x suma kawan dlm setiap zaman tu akan kekal.... ada yg dilupai, ada yg lenyap ntah kemana haluan... ada yg sesat mencari kehidupan... termasuklah diri sendiri yg mungkin ditinggalkan teman atau diri sendiri x tentu haluan!! Antara kisah teman... kawan.. atau sahabat sbnrnya kita x terlepas dari melakukan kesilapan!! Kdg2 kita tersalah memilih kawan... tersasul mencari teman... atau mungkin terbabas dlm mencari makna persahabatan!! X kisah la sapa kawan... teman atau sahabat yg penting kita saling menghormati pendirian teman, kawan atau sahabat kita tuuu... Xyah la pkr sngat2 perkara yg bukan kita tentukan tp pkir la mengapa ia berlaku!! Amk teladan dari kisah tuu... mungkinkah ada hikmahnya?? selagi ada nyawa... ampun maaf salah silap aku andai aku ada salah silap hingga buat korang amat membenci diri aku... :D Kalu xda kita pakat wat bodo ja laaa.... hehehe !! bubaiii :-h

No comments: