Saturday, December 27, 2008





....setiap perjalanan ntah bila akan berakhir? kematian hanya menamatkan nyawa kita didunia utk pulang ke akhirat tp di'sana' nanti masih ada jua perjalanan baru utk ditempuhi...dh ready?? huhu Perjalanan mencatit segala perbuatan dn peristiwa yg pasti terpahat dlm hati walau ada yg kita x ingat dn lupa tp ada jugak yg kita x mungkin hilang dari ingatan... kisah pengalaman yg tercipta atau kita cari dlm mengisi setiap perjalanan kita jumpa adalah memori kekal selamanya. Bermula Hari Krismas, aku sambung bercuti dgn famili bawa 'tok' jejln ke rumah sedara dn cucu cicit-nya... Bnyk agenda snbrnya sambil cuti2 malaysia niii... hehe :D sian kt 'tok' selepas selesai kndri baru2 ni so nk bg dia rest sikit dn lupakan penat2 persediaan kenduri aritu... Jelajah kawasan selatan!!! gi Sitiawan.... KL... Melaka... Klang.. then mungkin sggh Cameron Highland masa perjalanan pulang ke Penang nti... insyaAllah!! Aku hnya driver kali nii.... :) bawa ja kemna rasa nk pergi... aku x kisah walaupn nmpk mcm kisah sesngt... kakaka:)) Aku sempat lepak ngan mmber2 VF kt Kedai Mamak di Kg. Baru.....---> dewacemburu... budak_nakall, aki, sarsaparilla dan ramai lg yg aku baru jumpa dn kenai mlm tu dan kebetulan Big Boss tup2 muncul sama kat sana... sedar2 kul 3 pg bru gerak balik tido.. Jadual perjalanan berubah lagi bila masa menentukan... Apa2pn aku hrp 'tok' aku puas bila dpt bertemu ngn sedara2 dan adik beradik dia yg lama hilang.... yg lama dia rindu.. lebih 20 tahun cari semlm kami jumpa ngan 'pak long li' !!! .... suma tu gara2 bila 'tok' aku tngk dia berlakon dlm filem 'Dunia Baru the Movie..' tuu, trus rindu bertandang dihati.. Yg pasti aku betoi2 rasa letih yg amat bila tersangkut dlm town kt Pudu... mmg lenguh giler, sakit jiwa dn betoi tertekan bila aku sampai terkapaQ lena sebaik tiba di rumah... Perjalanan seharian kesana ke-mari lebih lega dn seronok daripada tersangkut jem mcm hampehh %#@*+^& siott!!! Apa2pn dlm perjalanan yg ditempuhi aku samada jauh, dekat atau lama tp sebnrnya ia terlalu singkat bila masa amat cemburu.. tp aku bersyukur bila sekurang2nya dlm perjalanan tu ada memori indah yg terpahat...

No comments: