Tuesday, December 16, 2008

TERLANJUR...!! apa yg korang faham pasal kes terlanjur... tntu pkr yg bukan2 ja bila sebut terlanjur..!! Terlanjur adalah satu perbuatan yg yg terjadi tnpa disedari atau dirancang... perbuatan yg terlebih.. terover daripada yg sepatutnya..!! Kdg2 kita terlanjur makan sampai x sempat nk merasa lapar semula.... ada jugak terlanjur bicara ngan kata2 smpai ada org terasa pedih n pedas dgn 'ayat2 cinta' yg tersembur tanpa sedar... kdg2 ada jugak kita terlanjur menipu tp kalu menipu utk kebaikan xpa kan?? Untuk menjaga hati sb ada yg terlanjur dlm kes libatkan hati perasaan mungkin??? Atau apa2 saja perbuatan terlanjur yg buleh terjadi... ada terlanjur perbuatan baik dn ada terlanjur perbuatan buruk...!!! Persoalannya salahkah bila kes terlanjur ni kita buat??? huhu tp kena tngk keterlanjuran pada kes apa la kann... Berani buat kena la berani tanggung apa2 yg patut!! Aku ada terlanjur perbuatan dlm setiap keja aku... kisah peribadi aku.. mmg aku mengaku ada terlanjur perbuatan!!! Aku ada terlanjur menceritakan suma dlm blog... aku ada terlanjur buat keja yg bukan keja aku... suma keterlanjuran yg bukan aku nk buat tp mungkin keadaan yg memaksa jd camtu dan mungkin juga berkait ngan nafsu... atau aku sengaja buat terlanjur??? huhu :) X kisah la apa pn kes keterlanjuran yg aku buat... korang buat tp kena la bertanggungjawab. Mmg masa berlaku trajedi keterlanjuran tu kita x dpt kawal diri... x dpt pkr kesan selepas tu walaupn kita tau salah atau betul... yg penting masing2 punya pendirian yg perlu org lain hormati dn dpt mengawal perbuatan!! Lain la kalu kita x kisah pasal terlanjur atau x jika pandai, bijak dn cekap menghadapi kes2 keterlanjuran tuuu.... Sb aku pnya hak utk makan double cheeseburger seberapa kerap aku suka... sb korang mungkin hanya mkn french fries jaa.... jd x kisah la apa2 pn yg kita buat asal kita tau suma tu x la terlalu terlanjur...!! Kita buleh terlanjur buat sesuatu utk hilang rasa sedih... suka... atau apa2 saja bentuk perasaan cuma jgn trlalu terlanjur cari penyelesaian atau keseronokan pula jika kita dah jumpa kebahagiaan...biar berhati2 dengan hati...!! dak pn kalu dh terlanjur batuk alang2 biar kedarah ais lg.... kakaka!!! Sbnrnya apa kes pn keterlanjuran yg dh terjadi tetap dh terjadi so menyesal pn dh x guna... double cheeseburger dh abis telan bru tringat kawan hnya mkn french fries... patut kaaa??? :)) sian... len kali biar terlanjur pesan double beef prosperity burger... leh jugak kongsi2!! X suma kes terlanjur tu negatif coz ada terlanjur yg positif... terlanjur bercinta biar dlm keadaan terkawal... terlanjur berkahwin biar ramai anak... terlanjur mkn biar yg sedap2... asal kita saling tahu keterlanjuran yg dh kita buat!!

No comments: