Thursday, December 4, 2008

Don't walk in front of me, I may not follow.
Don't walk behind me, I may not lead.
Just walk beside me and be my friend.
"People Will Forget What U Said

People Will Forget What U Did

But People Will Never Forget How U Made Them Feel "


....seharian yg dilalui tetap ada sj sesuatu yg mengembirakan atau mungkin duka yg merunsingkan!! apa2 ja tp mmg patut la kita terima suma cabaran... dugaan dn peristiwa selagi belum hilang nyawa.!! kdg2 suma tu kita yg cari.. dan bila dh jumpa ada yg merungut atau mengelak. Adakah setiap apa yg kita buat perlukan habuan??? atau perlukah kita balas kt org yg dh lakukan sesuatu kat kita??? Bg aku selagi berkawan apatah lagi berpasangan cuba la jgn berkira... bru sempoi dn ceria tntu masalah buleh settle dgn mudah.. fleksible!!! Semalam slps balik kolej dn settle keja yg diluar dugaan, aku singgah utk byr hutang kat sorang mmbr nii... sempat lepak kat NASH Donut & Bakery kat Perda!! Lgpn dia ada buah tangan org kirim dari KL utk aku... susupen toi sb dh 2-3 ari aku nk amk 'benda' tu tp x kesempatan. Akhirnya smlm aku dpt 'benda' tu... dlm smpul... adehhh ada undangan utk aku plak!! Ingatkan apa laaa.. hehe susupen aku jd trkujut dn risau apsal aku plak yg kena... buleh ke tidak aku hadir nanti!! Xpa la tggu ja masa tu nti sb masih jauh utk buat keputusan lgpn bnyak kemungkinan buleh terjadi.....aku trpikir apa la yg dh aku buat smpai aku terpilih dn dijemput ke sana sb ramai lg org yg layak atau patut. Suma tu aku tau just utk suka2 tp aku xto plak apa pandangan lain.. harap xda yg pikir bukan2 lak.. walau penyampai anugerah tp besar juga harapan org yg menjemput!!! Xpa aku cuba utk hadir ke majlis tu kalu xda apa2 nti... Terima kasih la sb jemput!! Anyway bukan pasal jemputan atau pasal aku byr hutang yg aku nk citer tp pasal perkara lain yg xda kena mengena langsong dgn tu atau seumpama dgnnyaaa... How u made them feel becoz people never forget it... people will forget what u said n did...?? Ini la yg aku nk bgtau... adakah cara /teknik layanan... cara berkata2... atau mungkin tingkah laku kelakuan buleh membuat perasaan yg sukar dilupakan... Rasanya betoi laaa... kalu x caya cuba la cuba buat tngk kat pasangan masing2.... kat kawan2... anak2 atau sapa2 saja!! Kena mahir teknik-teknik bagaimana utk buat seseorang tu berperasaan. Nk aku citer mmg x smpai feel tu utk korang rasa tp korang akan dpt feel tu bila korang sndri yg buat... sb aku buat !! Feel tu x semestinya baik sb buruk pn ada feel jugak... so apapn yg korang rasa dn dh buat kt org lain kena la bertanggungjawab !!!

10 comments:

fuziana said...

aku lemah la bab2 ni bro...ajaq sat

[mohamadtahir] [mz] said...

yana---> haha... bahaya ajar u... kena ajar kat kaum mcm i jaa kalu ajar u abih la kaum i kena feel jiwang cm u ;)) kikiki

fuziana said...

hcj ---> lor...kat org cam i la u kena ajar...i kan sedang mjaga hati elok la kaum u terkena lak feel jiwang2 dr i huhu...blh ar :>

[mohamadtahir] [mz] said...

yana---> feel jiwang merosakkn kaum laa... haha

nk kerr??? bak pengeras dlu... pizza or something i lovin it...

fuziana said...

sbb kan i love it bab2 jiwang ni i bwk u p yg interesting skt kat tempat jiwang cam i lovin it :>

amcm ok?


i takkan rosakkan kaum u la :-"

[mohamadtahir] [mz] said...

ermmm... menarik tuu:D ok but keep it secret k!!

fuziana said...

hcj ::: wokeh...menarik ni :)

tggu..kat i lovin it :>

[mohamadtahir] [mz] said...

yana---> orait!! but remember... keep it secret!! coz people feel everything n look something walhal it's nothing...!! huhu


i lovin it 2... medium!!!

fuziana said...

matahir ::: haha u takut gosip rupanya ....takut pa, lantak la janji kita tau apa kita buat takperlu nk terangkan pada org lain kerana tak semua org memahami :>

just go..n go...on your track.... :D

[mohamadtahir] [mz] said...

yana--> takut??? not me laa... if i takut stakat gosip murah, u silap!! I nk yg smpai kena 'gam' tuuu.. huhu smpai dh xda apa nk digosipkn lg...

yes!! we know what we do... :D go on yr track 2... n take care!! hehe