Friday, January 2, 2009

menyusuri waktu... hilang kegelapan bila aku sangka gelap yg aku cari tp rupa2nya aku jumpa cahaya... Bila masa makin laju, kdg2 aku x sedar yg dunia aku semakin jauh aku terokai..!! semakin dlm aku isi dengan memori... huhu :) belambak kesilapan yg dh aku tumpahkan... bertimbun dosa agaknya dh aku himpunkan.... :( terus buat kesilapan dn tggu penyesalan?? atau terus kan kehidupan tnpa pembetulan?? Ada talian hayat sbnrnya utk kita buat pilihan, sb semuanya ada pada diri kita...!! Diri sndri yg tentukan bukan org lain tp kalu x gagah dn x kuat semangat atau pendirian kena la ada backup... kena ada sokongan dn perhatian dari seseorang!! Patutkah aku minta???.. atau dh mmg ada suma tu tp aku x sedar ia wujud?? Adehhh... nk berubah mmg mudah tp utk mengubah balik trlalu payah... kalu terlajak pada keburukan mmg susah nk mengundur pada kebaikan semula, sama la jugk kalu kalu dh mula menuju keindahan tntu sukar nk terima kecacatan... andai dh ada kebahagian pasti mahukan lebih kegembiraan!! X pernah puas dn cukup kehendak manusia niii!! Sbnrnya aku ada citer lain dari korang dok layan ayat2 jiwa kaco aku tuuu... kakaka..:)) Aku nk citer kisah upin dan ipin lak laaa... hahaha :D betoi betoi betoiiiii salah!!! Upin Ipin mmg sonok walaupn kejap sngt, 5 mnt jerr...... baru tngk dah mai pulak iklan... mmg beh!! Tp korang tahu x kisah disebalik tabir upin ipin?? Sb x lama lagi akan kuar citer GENG, filem animasi 3D pertama di Malaysia...ada upin dn ipin dlm filem tuu-----> 'misi mustahak' http://www.lescopaque.com Oopssss!! tetiba plak aku nk citer kartun lak kt korang... dari kisah jiwa kehidupan then x tentu pasal aku selit kartun lakkk :)) huhu sbnrnya sama ja antara kisah kehidupan kita dgn kartun sb direka skrip dari kisah2 kehidupan seharian di sekeliling kita... cuma kartun org yg tentu apa akan berlaku!! kita bukan kartun so kena la hati2 ngan hati... peringat dn ingat supaya x terpesong...!! Bila aku lihat sekeliling ada yg dh jd mcm kartun bila ada yg bergantungan dn mengharapkan org lain menentukan arah utk menyusuri waktu2 yg bakal tggl sisa2 akhir penghujung dunia ni... termasuk la aku dan dlm sesetengah keadaan mmg kita perlukan bimbingan walau sebijak mana pn diri kita... kita perlukan kawan walau dh ramai pn kawan kita... kita perlukan semangat walaupn kukuh sudah semangat tu dlm diri... kita kena ada perangsang utk suma tu sementara kita menuju pulang ke akhirat kelak...... dn aku sedang mencari!!!

2 comments:

Fadli said...

sangat poyoz skali...hahahah


wei bila nak mai sini lagi...jgn dah sampai baru nak call

[mohamadtahir] [mz] said...

hahaha.... tu bukan aku!!!


xda beza pn kalu smpai call ka x... hg kn balik kampung:))