Sunday, January 4, 2009

NASIHAT?? nasihat merupakan dorongan utk org dan diri sndri supaya melakukan kebaikan dn berubah. Selalunya nasihat mmg utk kebaikan laa.. sb tu disebut nasihat tp ada jugak nasihat yg x berguna... ikut siapa yg jd penasihat kalu tukang nasihat pun carca marba tntu nasihat pn lebih kurang gak laaa atau mungkin jugak nasihat dari org yg bermasalah lebih baik?? sb dia pernah lalui dn punya pengalaman ngeri utk tauladan mungkin??? supaya org lain x buat kesilapan apa yg dah dia buat...!! sapa2 pn leh jd penasihat asal ada nasihat yg baik.. cuma kdg2 x suma org buleh terima nasihat... x kisah la sb penasihat bukan 100% tahu masalah org yg dia nk nasihat tuu.. Aku suka dngr nasihat org dn dngr citer kisah2 tauladan org lama jugak citer kawan2 yg muda dari aku, x kisah sapa mereka... x mesti aku ikut nasihat2 tu walaupn baik sb.... aku punya suka laaa!!! :)) xda laa, aku ikut situasi dn kesesuaian nasihat!! Lagipn aku bukan budak baik.... tp aku reti mana buruk cuma kdg2 xmo ikut...!! So jgn jemu atau putus asa nasihat aku sb lama2 aku tahu.. aku tentu makan saman jugak walaupn sikit... :D Nk kata keras pala x jugak... sb dlu kecik2 pala besa kena jahit... pernah kena sengat tebuan berpuluh2 ekor... syukur aku masih disini.... :) Aku bukan penasihat yg pandai atau bijak mengatur kata... cuma kias2 bicara dn lantak la kalu ada yg x faham... kakaka :)) Antara nasihat yg aku dapat atau nasihat yg aku berikan masih banyak jugak kekurangan dan kelemahan yg aku kena buat lagi... kena repair dn tambah!! Adehh... lama dh sedar tp lambat ambil tindakan.. bila dh kena saman baru tringat wet dlm bank tggl 1 sen... Last minute!! ...tol depan mata baru dok cari syiling dlm poket... baru selongkar beg duit.. huh!! org beratur panjang dibelakang...!! touch 'n' go atau smartag kan adaaa... Sbnrnya aku kata kt diri sndiri kot?? ntah laa sapa terasa..bila aku pikir2 balik cam bengong pn adaaa!!! :)) hahaa.. Ramai penasihat xleh nasihat diri sendri.. dn susah terima nasihat org lain!! Buleh ka aku nasihat korang?? sesuai ka aku nasihat dia.. ?? patut ka 100% aku ikut dengar nasihat mereka?? cmna aku nk terima dn ikut nasihat anda?? Ermmmm... kena belajar nii!! tp dari sekarang atau dari kesilapan?? Nk tggu hilang kebaikan baru nk cari dn buat pembetulan sewaktu kita sedang jumpa dn mengalami musibah atau menanggung keburukan...?? Penyelesalan kdg2 pedih utk kita tanggung malah buat org len kesal pn kdg2 lebih pedih... ntah la kan?? So apa kata surveyyy..... :)

No comments: