Saturday, November 7, 2009

GAGAL!! bila buat sesuatu tp x jd.. so gagal!! Bila dh buat yg terbaik.. dh berusaha brsungguh2 tp x jugk menjadi seperti yg diingini dan harapkan... Kegagalan kecik leh melarat jd besar dan lebih besar... Perbagai kegagalan wujud disegenap realiti hidup kita kerana gagal mungkin sb cara yg salah atau cara yg 'kurang betoi' bukan x betoi tp 'kureengggg betoi...'

Gagal x semestinya akan terus gagal... baik exam, keja atau juga dlm cinta!! Setiap kegagalan akan menuju kejayaan jika x putus asa berusaha. Gagal atau x berjaya mmg x suma org sanggup tanggung dn terima hakikatnya.. Apa2pn suma sb risiko yg ada dimna2 selagi bernyawa..

Isnin ni 9hb November hingga 19hb Disember.. boss aku ada di Mekah mengerjakan rukun islam ke 4....menunaikan haji ke Baitullah. Lega bila suma dokumen yg nk kena sain dh settle sebelum dia berangkat pergi. Mmg terkejut tergempar bila dia hanya dapat tau tarikh ke sana pd 5hb November... bayangkan camna kalutnya!!... so antara GAGAL dan menunaikan kewajipan sbnrnya adalah sesuatu kena buat.. wajib dan kita akan dapat sesuatu yg x kita sangka langsung.. x terfikir. Walaupn dah rancang tp x semesti dpt... Tolong ja tnpa mengharap balasan sure ada hikmah dan habuan menanti. Rancang ja apa yg teringat dan ingin.. biar masa menentukan dan sentiasa ready utk hadapi jika ia benar2 jadik!!

so plan dan keinginan aku seterusnya insyallah aku nk dptkan NIKON D3000 or busuk2 D5000 jaaaaa... :) hehe


2 comments:

{akudakjaat} said...

begagal gagal dahulu......begogel gogel kemudian....ok tak peribahasa baru i....hehehehe...

gagal obat kepada kejayaan kan linggg...

[mohamadtahir] [mz] said...

lang::: sesuatu yg ling suka kt lang... BAHASA JIWA RAGA!! kata la apa jaa..!! make me proud arr!!


haha...