Monday, November 9, 2009

FACEBOOK!!! aku ada xplore lama dh dan tau lama jugak tp ntah camna aku baru join FB... bukan trpaksa or kena paksa tp nmpknya sudah mnjadi trend atau pelik kalu xda FB nii.. Tringat kata2 kawan aku --> " hg xda FB?? weyy mna leh xda FB org mcm hg niii... tipu lahhh...!! "

Adoii.. so apa yg menariknya kt FB?? hmm.. setelah aku daftar dan aku sedar yg ada hanya 1 jaa... baik dlm portal komuniti sosial yg lain mcm VF.. MySpace.. dll hnyalah menjadi perantara utk cari..jumpa 'kawan2'...!! Sama sajaaa... mna2 pn cuma cara penyampaian berbeza.. yg pastinya ia mendekatkan yg jauh!

...so mau x mau kawan2 tetap kawan2, saling brtanya khabar... saling mengingati... gossip sana sini atau biar hanya sembang kosong!! X kisah asal pandai dan faham serta bijak kontrol diri dari 'terkena' dan dpt perkara perkara negatif sb ada kawan2 yg dapat jodoh melalui laman sosial mcm FB... VF dan len2, ramai la jugak :D mmg ramai juga bahagia hingga sekarang.. syukurlah!!

Smlm aku tersentak dgn citer kawan aku tentang 'misteri' ala2 misteri nusantara tuuu.. meremang bulu kaki tengkuk bila citer tu sebenarnya aku dah dpt 'clue' sikit2 dah dlu tp cuma x pasti sejauh mana dan camna ke'misteri'an benda tu.. Bukan nk tunduk percaya atau sokong tp faham sejauh mana wujud dan setakat mana kepercayaan dan batas kita utk kata ia SAH!! Cuma bila cerita dan mengalami sendiri kejadian pelik mainan setan nii buat aku sentiasa 'protect' dari tunduk dan percaya kat benda tu!!

hmm.. tetiba plak citer pasal laman sosial bertukar jd citer seram!! Sbnrnya kisah bertemu kawan2 melalui internet atau kisah seram yg kawan aku citer tu x banyak bezanya.. sb yg penting jaga diri sendiri, percaya diri sendiri atau yakin apa yg sedang dn mahu buat! Sb kalu salah percaturan... salah langkah... diri sendiri merana.
:D so tinggalkan dlu citer FB dan kisah seram sb sbnrnya aku nk citer tentang 'pesta pulau pinang 2009'... adehhh x lama lagi pesta kembali menyinari dan memeriahkan penang. Setiap hujung tahun dh termaktub dlm kalendar yg pesta mmg kena p... Aku x terlepas lagi kali ni bertugas di tapak pesta. Ntah meriah seperti tahun sudah? hmmm buat korang yg dah lama x kunjungi pesta, jommm temani aku sepanjang Disember nii... hehe


No comments: