Sunday, November 29, 2009

KENDURI.... musim kndri kembali lagi!! Tahun ni ramai jugak kawan2 aku yg akan kawen.. ramai sngat.. Dah tersusun kad jemputan dlm keta aku sb kalu boh dlm rmah pakai lupa laa jadiknyaa.. Tp yg pasti x suma kendri tu aku dapat hadiri.. minta maaf bnyak2 sb ada yg kebetulan serentak pastu jauh2 plak so keputusannya salah satu ja yg patut aku pergi...

Aku plak baru selesai kendri korban dan aqiqah ptg td... dlm sederhana merancang kendri kecil2, sedar x sedar 200 org jugak yg hadir... aku cuma jemput tuju2 ja sb letih sngt lagipn aku dah semigu MC... mmg x sihat dan lega lagik.

Syukur selesai sudah kndri serba ringkas tp sbnrnya x seringkas yg dirancang bila 'tok' aku 'glamer' dikalangan saudara mara dan dlm kampung... Dia paling tua atau lebih tepat orang lama so berangkai-rangkai jika menjemput setiap kali ada majlis dibuat. hehe Begitulah setiap kali nk buat majlis apa2 sure khemah kena pasang juga...

Seperti setiap tahun dan yg lepas2... tahun ni sj dh berapa kali sudah kenduri dibuat kat rmah aku... Tahun depan pn dah ada kenduri besar akan berlangsung kat rmah aku lagi... knduri kawen adik aku lagi. Insyallah dlm bulan 6, 2010... :) itu belum masuk kenduri kesyukuran... knduri arwah yg setiap tahun pasti 'tok' akan buat!!

Alhamdulillah.. rezeki sentiasa ada dn bertambah bila suma itu dgn niat yg ikhlas dn elok! Terima kasih juga buat sedara mara.. kawan2 yg sentiasa hadir bila dijemput semoga ia terus cmtu...

Dan esok ada 2-3 tempat kenduri yg aku perlu hadiri pula... meneruskan kesinambungan kehidupan yg berulang2 tp dgn situasi dan pengalaman baru.. Dan aku masih menunggu KENDURI kawen beberapa kawan2 aku pada tahun depan!!! insyallah.. x sabar lak..!!

No comments: