Wednesday, November 25, 2009

HITAM... hitam sering dikatakan sebagai hal yg buruk. Hitam juga tegas dan bersifat kuat sb x mudah dikotori dgn warna lain... tp sbnrnya hitam adalah tidak ada sedikit pn warna atau cahaya di dlm ruang yg gelap... kdg2 dikatakan kotor!!

Hitam adalah standard dlm penulisan di kertas putih... hitam membawa ketakutan... hitam dominan... hitam itu menawan!!!

..dan tentunya putih jd lawan hitam dlm setiap perkara... perumpamaan atau kiasan.

Alkisah x kira hitam, putih atau kaler apapn.... yg sebenarnya bila kita sedang bernyawa pasti x terlepas dari perkara yg x dijangka atau sangka... x terpikir pn... tetiba jd!

...aku tetiba dpt musibah dlm beberapa hari ni. Tekak dan mulut aku sakit, luka kt tekak, lidah dn ulser kat bibir, gusi dan bawah lidah... Adoiiii!!! mmg siksa nk makan+minum lalu badan aku yg x naik2 semakin turun lagik... kenyang telan ubat jerkk!! Nasi dah mcm pasir jerk aku rasa... ayam mcm kayu.... papadom mcm batu... adoii pedihh!!

Aku MC 2 hari (isnin+selasa) tuptup dpt tambah MC lagi (rabu) Adehhh mmg aku x pernah dpt MC camni.. pecah rekod sb aku x pernah amk MC pn sebelum niii.... kalu sakit demam2 sikit2 tu aku cuma dapat bekalan ubat kat farmasi jerk. Masih pegi keje jugak kalu setakat demam kora!!
Aku mmg x layan sangat kalu setakat sakit sikit2... aku wat bodo jaaa. Cuti aku pn berlambak lagi belum aku sentuh... huhu

Esok dh Khamis dan lusa 'raya haji'... arini bibir aku masih mcm Angelina Jolie... bengkek jerkk:( adehhh.. mybe sb aku maki orang kot migu lepas... So inilah balasannya?? huhu lantak laa, dlm sakit ni pn aku masih leh maki kalu sapa2 mauuu... :P

seb bek ada raya utk kita saling bermaaf2an, kalu xda raya agaknya nk tggu perayaan atau hari apa la bru nk sedar kediri dan mohon keampunan?? Dah jd trend tggu raya jerk baru nk sua tangan salam ampun maaf.. walaupn sbnrnya setiap hari dan waktu tersedia utk suma itu... selagi masih bernyawa!!

So aku nk mohon maaf dan ampuni kesalahan aku sekecil2 kuman hingga sebesar kepala batu, sekeras2 hati yg ada jika aku ada terbuat, terkata... ter-itu dan ter-ini dgn korang... :( sori erkk!!
Dan aku sudah sememangnya sudah pn lupakan apa2 yg ja yg x kena, yg salah... yg geram.. yg sedih... yg itu atau yg ini. Aku dh buang jauh2 dah... xda apa yg nk korang minta maaf lagi kalu perasaan ada.

Sbnya bila sudah hitam dan kelam mata lalu x dpt melihat apa2 lagi sekejap lagi... esok atau ntah bila masa itu... mna lg kesempatan utk kita pohon suma itu?? NO MORE!!! Jangan sampai menutup mata.. lalu tubuh kaku dan nafas terhenti kerana tika itu dah xleh buat apa2 lagi...

THE END!!!


No comments: