Monday, November 30, 2009

BUBUR!! semigu sudah aku hanya kedarah bubur nasi... mekdi dah menjadi dapur rmah aku sejak 7 hari lepas. 2-3 hari boleh lagi selera menjamah bubur tp bila dah ditayang.. layoq depan mata segala makanan kesedapan... mau bebal jugak hati aku smpai trpaksa tahan pedih utk telan jugak rendang daging.. ketupat lemang tuu. gerammm!! tau dak cmna geram? huhu

Arini aku cuba pegi keje, tp masih x tahan pedih so p smula ke klinik utk amk ubat. Adehh... dapat MC lagi dan sampai kerani kat opis kata amk la cuti blambak tu sb dh ujung tahun dah.. x elok personal rekod bila MC lelama. huhu...mcm2!! Aku x minta pn nk MC tp dah kena rehat sb ubat teramat kuat utk aku buka mata... sure lena kalu telan!!

Esok kalu masih lagi pedih dan sakit, aku nk amk cuti ja laaaa.. huhu Baki cuti aku ada 40 hari lagi yg belum aku sentuh. Cuti ganti aku dah langsai aku kerjakan... itupn aku halalkan lebih kurang ja baki2 jam yg x pernah aku claim. Bawa ke tahun depan dan simpan dlm skim pencen pn aku masih ada baki yg akan hangus camtu jaaaa... huhu

Biarlah nasi menjadi bubur sekalipn... bila sebenarnya aku x peduli sngt pn pasal MC dan cuti2 aku tuuu... sbnya? bagi aku amat terasa bila bandingkan keje2 apa yg aku buat sekarang dan dulu.. cmna teruknya aku pernah berniaga dulu... cmna peritnya kerja dgn tauke dgn kaum berlainan.... cmna aku maki lembabnya servis gomen berikan dulu...
....akhirnya aku berada dlm situasi itu sendiri!! Merasa sendiri keadaan itu... sumpah seranah orang beri... so aku merasa 2 keadaan dan mengalami suma tu sendiri!

Dan sekarang seperti 2 jenis antibiotik paling 'power' ( itu kata doktor laa ) yg perlu aku habiskan utk menyembuhkan penyakit yg ada, insyallah dgn izinNya. 'AMOXYCILLIN 250mg' + 'METRONIDAZOLE 200mg' ditambah dgn 'CHLORHEXIDINE 0.2% MOUTHWASH' supaya bersih dari maki hamun dan pedih ayat2 sindir dan gurauan aku niii... jika ada!! Kalu ikut sukatan dan aturannya 3 kali sehari, harap2 lega dan x perlu MC atau cuti yg berhak aku dapat tuuu...

1 comment:

!eNa PnG said...

siannya dia..da sehat lom :-??