Monday, November 16, 2009

hujan amat lebat membasahi lantai bumi ini.. angin kuat terus menerjah dan menyapa pohon2 rendang dan dinding rumah. Sekali sekala bumbung zink bagai ingin terbang dibawa angin... risau dan gerun dgn guruh disulami kilat x henti2... Banjir sudah pn melanda... tggu kilat menyambar tubuh si celaka biar rentung dimamah api... huh!!!

bukan mengiakan malah nk menafikan pn tidak tp hati dan perasaan aku mcm cuaca yg x berapa elok dlm semigu dua niii... Buat apa nk mengiakan jika citer tu x benar?? kenapa perlu menafikan jika bila sumanya adalah tuduhan bodoh lg x berakal??? so biar saja citer orang begitu... dan aku terus begini... bila sebenarnya 'kita' x rugi atau terjejas apa2pn dgn tohmahan camtu.. pabila tatkala kita menafikan, mereka pasti ada citer cam len pula utk mengesahkan apa yg dituduh.

.. x reti bergurau dan betul bendul sngat sbnrnya spesis si bebal tu.. x tahu nk membezakan antara gurauan dan seriusnya ayat2 dan kata2 aku... x pandai terjemah erti sayang aku atau ayat2 godaan tp sbnrnya hanyalah usikan semata2.

.. atau mungkin dan sah sebab musabab lain yg terbuku dlm hati si bebal seperti jeles... marah dan x berakal.. lalu geram menguasai diri si bebal... atau ada masalah mental yg menjadi barah luka kisah silam yg baru kini menyesal dan cuba mengenang cinta lama?? adehhh... yg sudah, sudah laaa... yg lepas, lepaskan laa betul2...

x guna mengenang lagi bila usia semakin hari semakin menuju mati... sepatutnya kematangan sudah menjadi pedoman lalu sesal dan taubat kekal hingga ke hujung nyawa.

Aku hanyalah meneka dan agak, mungkin begitu lah keadaan si bebal sekarang.. sb kisah dan teladan kisah2 cinta... kecewa atau kehidupan kita sama sahaja dan sentiasa berulang bagai drama cuma watak berganti watak... kadang2 jalan cerita hampir serupa... kerana kisah ADAM & HAWA, hasad dengki... cinta duniawi...atau angan2 tinggi x mungkin tamat selagi wujud 'kita' di dunia!!!

rajin2 laa baca tentang agama, bahan pedoman yg berpengalaman atau kisah benar dari bermimpi atau dngr cerita kedai kopi dan ilusi.. asyik gossip sini sana tp kain sendiri terlondeh x sedar kediri...!!

adehhh... apa yg aku tulis niiiiiiii???? tggu nk aku bunuh dan matikan semangat?? atau ragut nyawa orang yg bebal bila sudah terlalu geram??? sabarlah wahai diri aku yg masih dlm kesabaran ini..:D peace!!!


3 comments:

Anonymous said...

ling..lang suka sangat hari hujannnnn...auw

[mohamadtahir] [mz] said...

adehhh....lang

ko buat kembang kempis dada ku

:">

[mohamadtahir] [mz] said...

:)