Tuesday, December 1, 2009

Rasanya masih belum terlambat aku nk citer pasal KORBAN & AQIQAH baru2 niii... malah suma orang tahu kisah pengorbanan disebalik sambutan hari raya korban!! Bagaimana besarnya pengorbanan yg sanggup dilakukan kerana taat kepada perintah ALLAH...

Dan masih belum terlewat juga utk aku berbicara tentang KEMBALI... bila baru2 ni aku tersentak dgn kisah kembali bertaut antara dua hati yg berpisah dulu kini datang kembali. Datang mengenang cinta dahulu... dan lagu yg berkumandang dari suara lunak 'saleem' mendendangkan lagu 'trilogi cinta 3 segi' buat aku terasa mmg kena sangat2. Tp bukan la smpai nyawa melayang cam kisah lagu tu...
Bila kisah kembali ini terjadi, aku jd serba salah dan tersepit bila aku ditanya... "apa pendapat abg jika kami 'couple' semula???" dan aku masih boleh terima dan masih boleh bagi pendapat tp kalu dah bekas kekasihnya pn bertanya aku soklan yg sama..."bro... ok ke kalu aku couple balik dgn dia???" huhu camna??? Kebetulan aku berada ditengah2 kisah mereka yg aku rasa mereka masih mentah dan lali dgn percintaan lalu mengikut rasa hati muda utk buat satu keputusan matang dlm menjalani kehidupan.. banyak lg pengalaman hidup perlu ditimba bukan mengikut kata hati yg sebenarnya banyak x betul dan hanya buat bagi betul utk kepentingan sendiri.

Akhirnya aku lihat satu perubahan yg mungkin mereka rasa, faham, sedar dan dapat hikmahnya sepanjang mereka terpisah dulu... harapan aku ianya adalah realiti bukan hanya sekadar janji manis malah bukan main2 cinta lagi. Banyak sudah masa terbuang camtu jaa bila asyik mengikut hati dan terlupa bahawa perasaan itu boleh jd kecewa bila janji x ditunaikan. Muda bukan alasan kerana tanggungjawab besar yg harus dipikul perlu ada kekuatan dan keyakinan diri masing2 dan ia mmg ada dlm setiap orang.. cuma berani atau tidak sj utk usung beban itu!!

Kini bila KEMBALI menyusuri waktu utk terus mengecapi saat2 bahagia berulang kembali dgn keyakinan dan bersedia dgn amanah besar, satu PENGORBANAN pasti akan berlaku. Demi cita2 dan masa depan yg lebih terjamin semoga berkat dan mendapat restu dari yg berhak.. aku hanya dapat hulurkan doa semoga KEMBALI bersinar dgn harapan baru.. semangat baru supaya pengorbanan ini x sia2. Semoga keberkatan dari sambutan Hari Raya Haji/Aidiladha yg berlalu baru2 ni akan memberi sesuatu petanda baik serta kesungguhan dalam menunaikan janji... amin!!


1 comment:

Anonymous said...

"kembali" seolah2 menjilat ludah sendiri...
"kembali" seolah2 lupa pada kata2 dan janji pada diri sendiri tika dilukai...
"kembali" apabila lupa segala kejujuran dan tanggungjawab telah dinoda satu tika dulu...
"kembali" setelah 1 pengorbanan telah berlaku...
"kembali" muncul apabila MAAF menghiasi bibir...

tapi SIAPA yg KEMBALI dalam hidup kita tidak dapat kita tahu kejujurannya jika kita juga melewati perjalanan kita tanpa kejujuran...
diguna dan mempergunakan...

nice artikel...