Thursday, October 9, 2008

....arini besday yg tersayang !! Xda citer pasai smbutan pn yg aku nk citer sb aku smbut sederhana seperti tahun2 yg lepas... smbut kecik2 ngan famili jaa... xda suprise2... xda yg spesel sngt...!! :D So aku cuma sekali lagi ucap selamat hari lahir buat isteri aku semoga panjang umur... murah rezeki... dn kekal bahagia ngan kerenah aku niii....:) hehe... dh!! dh!! lupakan ja sb aku nk citer pasai TANGAN!! x menang tangan.. Adehhh mmg aku x menang tangan sejak2menjak nii.. Bila lps raya lg bnyk yg menimpa mai.. ada keja yg bakal tiba menimpa yg aku dh nmpk 'bunga2'nya.. x lama ja lg... x migu ni...bulan depan. X bulan depan, tahun depan... tp yg betoinya mmg ada!!! Aku mmg x menang tangan nk wat sorang so kena cari partner utk wat suma tu. Rasanya aku dh dpt 'mmber' yg sesuai utk projek2 yg bakal smpai nti... bukan untung mkn sorang yg aku fikirkn la nii tp servis yg terbaik yg kena bagi!! Dari terlepas atau hilang baik cari dan bagi share apa patut smoga jumpa bnyk dn blambak job lain lagi nti... kalu murah rezeki:D insyallah!! Ermm kalu murah rezeki jugak mungkin peluang yg lebih besar atau baik mungkin aku cabut terpa ke situ!! mana tau masa depan... dn xda sapa leh tentukan apa akan jd esok atau kejap lagi.. Bertahun usaha x smesti berjaya.. bertahun bercinta x tntu sayang.. sb aku x smpai sebulan bertunang terus kawen!! Aku x pernah pkir pn.. aku x pernah rancang pn.. tp semua tu jd dn lancar jaa.. walaupn aku x nafi mmg ada masalah tp masalah apa yg xleh selesai!! Sbnrnya suma tu atas diri sndri mcmna cara nk handle apa patut!! hendak atau x hendak jaa tp itulah ketentuan Allah!! Usaha dn niat harus tepat dn jujur baru mudah dn dipermudahkan!! 
Berbalik kes partner nii...sama la ngan bercinta!! kena jujur... saling memahami... tolong menolong.. dn mcm2 lg sementara indah segalanya waktu tuu..!! Kesempurnaan mmg sukar nk bina sb lain kepala, lain cara mata pandang, lain telinga dok dengar tp harap2 buleh repair utk kebaikan jika perlu sekurang2nya nk dekat2 sempurna.... ok paaaa!!! Kawan... kekasih... suami@isteri... atau partner xleh lari dari kehidupan seorang manusia... supaya ada sedikit kesempurnaan dalam nk bereskan kerja2... nk siapkan apa patut dn yg penting utk kebahagiaan... baru aman damai!! iye la kot..... 

5 comments:

fuziana said...

selagi tak terijabkabulkan,,,mana mampu janji dtunaikan...walaupun niat dihatinya itu ikhlas dan jujur...saling pcaya namun ketentuan yg-Esa sentiasa menjadi petunjuk dan pedoman setiap masa...

dunia ini, khidupan ini tlalu subjektif utk kita rungkaikan...so teruskan hidup spt biasa wlaupun apa rintangan yg mndtg...moga kewarasan sentiasa mematangkan kita seisi keluarga hendaknya....

----Bukan aku atau aku ini tetap aku----

[mohamadtahir] [mz] said...

dh berjanji mesti la kna tunaikan... buat apa brjanji kalu x mmpu kotakan...


hmmm... yg pastinya mmg mudah memandang sb perit merasai... lancar berkata tp kelu bila hadapinya... teruskan jaa!!

Carimakansedap @ CMS said...

Cite le skit ape projk besar tu...:D :D

Intan said...

en mata air ngan en pujiana ni x abis-2 :P

[mohamadtahir] [mz] said...

intan oh intan...

selagi nyawa blom abis selagi hidup... tp kekdg yg bernyawa tu belom tntu hidup... :P