Saturday, October 18, 2008


...suma orang mengharapkan kesempurnaan dlm kehidupan.. nk jd pandai2... nk bahagia.. nk seronok2.. nk kaya dn mewah... nk beli itu ini.. nk rmah besar2, keta hebat2 dn nk mcm2 lg!! ada jugak nk bini cantik atau balak encem walhal diri x pn x cukup lengkap..:) besar ar sb itu suma kisah nafsu.. trpengaruh dn ada jugak yg tercabar... Baru2 ni kat opis aku ada majlis jamuan hari raya, rmai gak kawan2.. pelanggan2 yg mai... yg aku jemput suma mai:) harap2 depa selesa dn hepi dn yg penting cukup makan... Aku dh x 'menang tangan' utk layan dh x terlayan, kena la layan diri sndri. Mna leh sempurna walau nmpk lancar sesuatu majlis tu... apa2pn suma dh selesai. Hilang penat bila buat perkara@keja yg bukan kena cari tp mai jumpa.... tmbah2 mmg suka pn buat keja2 tu.!! Sbnrnya bila suka diselami dgn suasana ceria sekeliling mempengaruhi keadaan lalu keja2 jd ok jaa...  hehe:) Dlm meriah jamuan hari raya tu... dlm seronok jumpa ngan kawan2.. pelanggan2 dn staff2 yg len aku teringat sesuatu... rindu jaa rasa.. aku bukan rindu kat awek... aku bukan rindu kat sapa2 pn... 
Aku cuma teringat dn terkenang kemeriahan raya kt kampung... kat rmah lama.. kat tmpat aku membesar yg kini hanya tggl tapak dn jd hutan dh...:( RINDU!! yg tu yg aku rasa dn x mungkin dpt ulang perasaan yg sama dlu lagi.. aku sedar pn mmg xleh patah balik masa tp buleh trus trkenang dn tggl memori atau sejarah hidup aku utk aku citer kat anak2 aku... betapa susahnya kehidupan aku... keluarga aku... Aku x pasti samada aku kejam atau x bila rmah tu.. rmah tmpat aku dibesarkan... rmah kisah tentang sebuah kehidupan, aku robohkan... :( aku pindahkan mak & ayah aku yg hanya tggl berdua tu lalu aku bawa mereka bersama kesunyian dn kesedihan malah terpaksa lupakan suasana kampung yg dh sebati tuuu...  Aku cuma berniat utk keselesaan mereka yg telah beri kasih sayang.... yg beri aku erti kehidupan... X terbalas pn walaupn aku tahu mereka x minta cuma itu yg aku mampu.... raya dh semakin hilang 'rasa'... semakin jauh ber'lari'... dn sekarang giliran aku pula utk buat anak2 aku berasa ada RINDU nti bila mereka dewasa... susah weyy nk bina kehidupan yg sempurna bagai diimpikan...!!! bila dunia semakin hebat dugaan dn habuan ujian utk aku dn korang jugak laa... xdn kejar kalu masih mamai lagi!!Dlu aku kecik2 buleh la main 'terrerbay' burung (lastik), 'cakplom'... gasing, guli atau mengail ikan haruan... la ni budak2 main PS2... game n PC search internet laaaa. Kerisauan merosak minda aku dn dlm masa yg sama perkembangan teknologi perlu kena ikut.. bayangkan anak aku yg baru darjah 4 dh main 'my space'... yg adik baru 5 tahun dh mula selongkar laptop aku... Apapn bila ada rindu dan samada betul atau salah tindakan aku, telah membuatkan aku sedar dn sentiasa peka ngan kehidupan famili aku... teristimewa buat mak & ayah!! isteri tersayang... anak2 dn kawan2 sekeliling aku... TERIMA KASIH!!!

6 comments:

fuziana said...

siapapun kita, dmana pun kita...segalanya perlu ditempuhi...

bersabar dan terus bersabar sptmana nasihat kamoo :)


biarkan tsemat indah sbg kenangan dan tauladan

[mohamadtahir] [mz] said...

yup...kalu 'sabar' tu ada perkataan lain yg sama makna, serupa rasa dn sedap didngr... i tetap akan sebut 'sabar' jgk...

fuziana said...

hehehe ye la bro :)

[mohamadtahir] [mz] said...

yana---> ya laa...:-"

Intan said...

pesal ni bro, ada sesuatu yg belum pasti ka:P

[mohamadtahir] [mz] said...

intan--> xda... suma dh pasti cuma nk topup bg lg pasti dn kukuh!!!