Tuesday, October 7, 2008

mmg segan nk mulakan keja bila dh lama sngt cuti!! Cuti ni x salah apa2 tp yg salah bila salah bercuti... pilih cuti x kena ari. :) .......semcm ada episod baru ja bila mula keja slps raya kali niii!! suasana kat tmpat keja mcm pelik... aku rasa mcm ada dlm dunia baru yg terlalu asing plak. Semua jd pelik... ntah sebab apa aku x pasti. Aku sj kot yg rasa mcm tuu.... mungkin mabuk ngan kueh2 raya lagik, mungkin kenyang ngan 4 biji almond london spesel yg aku dpt pada hari raya.. atau mungkin masih penin ngan odometer yg dh mencecah 1600km dlm masa x smpai 2 minggu!! huhu.. Sbnrnya suma tu sb cuti.. cuti seminggu buat urat baloQ timbul utk mula keja bila asik sibuk ngan raya dan juga sb ramai lg yg masih bercuti... atau barangkali sb CC baru yg mula brtugas kat opis aku... Aku pn masih kekok nk brurusan ngan CC yg mna x lama lg dan lama kelamaan kena slalu berurusan jugak2 ngan dia nti... Sukar ngan kenal dn sesuai diri ngan 'orang lama' tp baru mai kat opis kita. Dn satu revolusi utk buat perubahan mmg mudah mai tp sukar nk dilaksanakan kalu dh 'berkarat'... harap2 ada perubahan walau sikit dari xda apa2 apabila ada CC baru niii! Aku bukan nk habaQ pasai cuti.. CC baru... mabuk kueh raya mahupun perubahan yg jadi kat opis aku tp aku nk citer pasai KEMUDAHAN!! Kemudahan yg aku dapat... kawan2 aku dapat... dan rasanya suma staff  dpt tp ramai masih x cukup sedar ngan suma tuu...!! Yang aku dapat mcm2 dah rasanya smpai x trbalas dn menunggu turn aku nk balas balik!! Aku bukan takut hilang suma tu sb bukan aku yg minta atau cari tp segala kemudahan tu datang jumpa aku... :-ss bila pikir2 smula mmg seriau bukan pasai apa yg aku dapat tp apa benda pulak yg aku kena bagi......:-ss balik2 ibarat roda jugak...akhirnya yg diatas akan turun kebawah jugak kalu nk bergerak samada maju jauh ke-hadapan atau jauh ketinggalan undur ke-belakang... Sb tu la aku dh bersedia dlm segala kemungkinan lagipn aku pernah alami dah samada berada diatas mahupn dibawah... aku pernah jugak di hina, di kata..dn kecewa sebentar... :D so aku x brapa kisah sngt pn sb aku tau apa yg aku buat... Yg penting aku buat suma utk famili aku... utk aku... utk sapa2 yg faham aku... Pada korang dan diri aku sendiri yg senang dgn kemudahan yg kita dpt.... Saja peringat diri sendiri, harap2 x leka atau lupa dah laa!!! 

7 comments:

Carimakansedap @ CMS said...

SEMACAM JE AYAT HANG NI.....

MEMANG MUDAH NAK DAPAT TAPI SUSAH NAK BUAT..... KALAU KENA GAYA SEMUA JADI SENANG....

SO KENA LA HATI2 DARI SEKARANG AGAR TAKDE LA APA2 YANG TAK BAIK SAMPAI DEKAT TELINGA .....
:D :D

ADA MATA LIHAT .... ADA TELINGA DENGAR.....

[mohamadtahir] [mz] said...

cms---> opsss :-ss awat hg kata camtu??? dh ada bunyi2 yg x sedap tinga dengar kaaaa....:-?

Es hash ei Ka Ei en said...

tak paham ! :-s

[mohamadtahir] [mz] said...

shem---> hehe.. x faham xpa... lega... sj tulis peringat diri sndri....:D

Carimakansedap @ CMS said...

belum la .... tapi blm bunyi lagi...
tgk master pun senyap je padahal kita tak buat apa pun ...
cakap je nak buat....
Takut2 gak kalau dia tu bising nanti.... so sebelum bising baik kita tunjuk "baik" dan buat keja :D:D

[mohamadtahir] [mz] said...

cms---> ngan master tu mmg kena jaga2... dia xpa lg coz aku ada cara utk tutup mulut dia:))


ok..just hati2

Carimakansedap @ CMS said...

OK .... aku pun tgk2 gak....

dia pun lama lagi.... kalau takda sambung sampai 58 rasanya dah abis tahun depan.... boleh la kita kongker dua :)) :))


Ada mata tgk ... ada telinga dengar.....