Thursday, October 23, 2008

...selesai sudah ptg td seminar kat JMTI, Penang!! Ramai gk yg mai... smpai kena angkut masuk kusi lagik... Aku smpai agk awai coz kna ada kat sana kul 7.30 pg cmtu utk bersiap apa patut.. aku kna pasang dn pastikan PA sistem ok... projektor n laptop tip top!! Show video yg aku edit utk KMK dn stndby apa patut. Syukur suma ok dn settle walaupn mcm2 hal yg berlaku...  ANGIN!! angin ni leh jd mcm2 maksud dn mkna... tp angin sntiasa wujud walau x nmpk tp dpt dirasa. Suma org kebetulan ber-'angin' arini dn sejak2 2-3 ari dlm migu nii... termasuk aku jugak!! Pokok xkn bergoyang kalu xda angin kecuali kalu ada monyet yg bergayut!! Angin aku x sehebat angin kawan2 aku yg lain.. tp angin sepoi2 buleh jd beliung kalu trkumpul bnyak sngt, leh kembong poyot weyyy...:)) Mcm2 kes angin yg ada kat dlm diri masing2... ada angin meroyan... angin kembong.. naik angin... yg x beh nya angin kuntut:)) mau muntah kalu angin tu diperam 2-3 ari.!! Korang yg baca ni tentu ada angin jgk... huh!! angin penting utk bawa perubahan.. utk bawa terbang layang2... angin sbnrnya elok malah sempurna kejadian!! kdg2 ribut bila angin2 ini mula berangin sebab ada sebab... bukan x pasai2 mai angin!! mungkin malapetaka... balik2 suma angkara manusia jgk.... ada yg asyik menyalahkan org lain utk tutup kesalahan diri akhirnya ada yg naik angin!! Ada jugak yg suka jejalan makan angin utk menghirup angin kat tempat org... beh jugak niii:) coz aku lama x gi makan angin!!! tingin pulak nk p cameroon highland atau pn pulau2 yg indah yg ada tiupan angin supaya hilang angin2 dlm badan aku niii ditiup pergi  utk cari ketenangan semoga jumpa erti sebenar kesabaran bila bercuti nti agaknyaa.... tp bila ntah angan aku yg kdg2 mcm angin tu nk jd nyata aku x pasti!! Menunggu badai melanda... angin oh angin, smpaikan salam cintaku... aku nnti mu selagi ada!! Apapn biasa lah... xda angin mampu ka aku hidup... hmmm... allah maha berkuasa!!

2 comments:

zamri said...

Betul tu..Bukan senang nak kontrol angin dalam badan. Kalu angin tayar boleh guna pressure gauge, atau tengok dah kempis boleh pi tambah angin atau palam lubang bocor.

Kalau kat orang?

Salah satu tanda tertekan ialah cepat naik angin. Dan untuk kurangkan tekanan pergi lah ambik angin atau makan angin atau tukar angin. He..he..

Cam saye buat ni, dari Utara terus terbang ke Selatan.

[mohamadtahir] [mz] said...

ya laaa... bila berangin abih suma kena tempiasnyaa... sian plak yg dok sejuk tetiba kena lg angin trus demam...

hehe

tukar angin ngan angin smbil makan angin jgn plak main atas angin jaa... aku plak tggu angin baru kot2 angin segar tiba..