Tuesday, October 21, 2008

Bulan dan bintang
Bersinar berkelipan
Dan menerangi
keindahan malam
Tanpamu bulan
Malam kegelapan
Tanpamu bintang
Hilanglah keindahan.

Ini kisah tentang bulan
Bulan bintang jadi kawan
Bergitulah persahabatan
Yang cuba kami eratkan
Moga berkekalan selamanya.

Bergitulah kami hidup lima sekawan
Sesama berjanji susah senang dirasa
Dibawah sinaran cahaya bulan bintang
Menjadi saksi janji kami semua.

BULAN? tetiba aku citer pasal bulan plak dh. Bukan pa... sb setiap bulan ada ja kisah yg terjadi dlm kehidupan... mcm2 kes!! Ada kisah duka, sedih dn x kurang gembira, seronok atau bahagia... ada ja jadi dn dapat rasa... Kalu nk kira dn catit hari2 setiap saat apa yg terjadi... jenuh nk karang tp aku pilih bulan... pilih kes2 yg menarik... yg terbaik.. yg tersedih lg paling sadis... ataupun yg bermakna yg terjadi dlm setiap bulan... terutama bulan ni laa!! Lgpn bulan lepas dh berlalu... dh lupa dh apa yg jd dlm bulan lepas... :) Mcm2 hal jd dlm bulan ni... ni baru 21 hari x cukup 1 bulan lg.. cuma nk ingt balik apa yg jd, baru2 ni jamuan hari raya! Aku x kisah sngt pasal jamuan tu tp selepas program tu.... ada plak sessi brgambar bila ada 'awek org' merangkap jurufoto 'pro' dh gian sngt nk snap!!! apalagi posing sakan laa tp aku sempat la sat posing sb ada 'pelanggan' cari..:( potong betoiii... Dlm bulan ni jugak ada 1 kes paling penting dlm famili aku...<---  sori xmo citer.... sadis gilaaa:(( biar aku dan keluarga aku sj yg tau... lupakan!! Tetiba dlm bulan ni jgk kebenaran aku bawa keta opis ditarik-balik serta-merta!!!
 [ keta opis yg aku belasah smpai hancusss.... :)) ]
LEGA:D hilang satu beban yg agak berat aku pikul yg bukan aku cari tp kebenaran tu yg mai jumpa dgn paksa rela... dh 6 tahun aku tanggung & dh berguni sumpah seranah hasad dengki org tertentu kat aku kalu himpun gara2 'lesen besar' tuu!! Pergerakan dn arahan keja2 aku kini terbatas dn mungkin mengganggu lalu sikit sebnyk dh tntu buat aku tension dn stress nanti... tp aku akn cuba kawal sebaik mungkin... sesabar mungkin pasni!! Huhu..mcm2 hal dn ada org x ambil kisah pn apa jd sepanjang bulan2 yg dilalui... x kisah pn bulan apa... ada plak asyik tggu tarikh gaji bulan masuk sb nk bayar sewa bulan... loan atau bil2 bulanan... jgn lupa!! ada jugak yg nk p bulan madu... :) seb bek kaum aku x mai 'bulan' tp kdg mai 'angin' bulan jaa... huhu.. Kisah bulan aku habis takat ni sahaja sehingga bersua dn bertemu lagi dgn citer2 baru...  mungkin bulan depan, minggu depan atau tahun2 depan :)) Kalu korang pandang pada bulan yg mengambang penoh plz... jangan pandang belakang!!!...hehehehe Bulan nmpk cantik bercahaya..  jgn tertipu helah dn kehodohannya tp pasang angan dn impian utk ke sana...ke BULAN!!!

7 comments:

zamri said...

Ko sabar yek..

Bulan tak selalu terang, tapi syukorlah ada lampu jalan sepanjang lebuhraya yang selalu dilalui..

Harap ko faham, tak faham pun..faham-fahamlah

[mohamadtahir] [mz] said...

zamri---> hahaha... dh dlm bahasa ko la niii :))

kikiki

fuziana said...

matahir ::: patut la i tgk u len 2hari ni...mai bulan rupa nya kaka :P

[mohamadtahir] [mz] said...

yana---> cehhh... bulan mna u teropong tngk :P salah bulan kot=))

fuziana said...

matahir ::: bulan kan byk area umah u tu... takto la mana satu :P

[mohamadtahir] [mz] said...

yana--> tu bulan diluar pagar amk galah tolong pacakkan....huhu

fuziana said...

matahir ::: u pacak la sorang2..i takmo la p pacak bulan..yg 1 tu pun dh cukup...mgelapkan malam ku kiki