Wednesday, July 30, 2008

[aku dan 'dia'...]

Seperti hari2 yg dh berlalu...setiap hari aku menumpang keta 'kawan' ke tmpat keja. Aku x pasti dh brapa lama aku ditumpangkan oleh 'nya'... dan aku juga x pasti smpai bila aku akan tumpang keta 'nya'.. ntah lahh.! apapn tima kasih bnyk2 kat 'dia'...:) Sbnrnya kami menggunakan jalan yg sama ke tmpt keja yg sama... cuma berlainan unit. Aku kenal dh 4 tahun rasanya 'dia' niii...rapat jugak laaa!! sb tu sampai kdg2 ada jgk org yg salah anggap tentang aku dan 'dia'..! Aku x pasti 'dia' buleh hadapi atau x...:-?? Bg aku, niat segala2nya... alhamdulilah!! sepanjang aku dikenalinya xda lg perkara2 yg x elok menduga...



Aku trkdg...ada rasa takut kalu2 ada orang lain yang terasa cemburu dgn situasi itu....kdg2 trfkir kalu2 aku mengganggu dunia 'dia' yg trsendiri... Anyway, orang xkan percaya kata2 dari alami sndri keadaan itu...!!!


(Aku bukan nk mulakan atau ungkit apapn keadaan yg aku dan 'ko' hadapi sekarang nii..tp aku nk peringat diri aku jaa..!! 'Ko' jgn fikir bukan2 k..!...)




Sbnrnya bukan aku nk bgtau kisah tumpang keta atau 'dia' tu kawan aku...--->hanya kawan!!!

tp aku nk citer pasal ISRAK dan MIKRAJ....satu peristiwa paling agung yang berlaku di bulan Rejab, setahun sebelum penghijrahan Nabi Muhammad s.a.w. ke Madinah. Umat Islam wajip mempercayai dengan penuh keyakinan peristiwa itu. Peristiwa bersejarah itu diabadikan dalam al-Quran mengandungi hikmah amat besar, menunjukkan kekuasaan Allah mencipta alam ini dan membenarkan lagi kerasulan Muhammad s.a.w. Ia peristiwa sangat luar biasa, mencabar pemikiran manusia seisi alam kerana berlaku di luar pencapaian panca indera biasa manusia, namun bagi golongan beriman tetap yakin dengannya kerana ia bukti kuasa Allah.... antara peristiwa tersebut ialah batu di Masjidil Aqsa juga terangkat kerana hendak mengikut bersama Rasulullah s.a.w ke langit disebabkan sayang dan tidak hendak berpisah dengan Nabi. Itu adalah tanda kebenaran yang sangat jelas.
“Sesiapa saja boleh ke Baitul Maqdis melihat batu terbabit yang masih boleh dilihat dengan jelas hari ini...."


ermmm....pengajaran dan teladan peristiwa itu yg x lupus dek zaman nii sntiasa berlaku selagi x kiamat!!! pasti berulang2..sinonim dengan keadaan tp jalan citer yg berlainan...menguji tahap kepercayaan kita dalam apa juga keadaan yang berlaku! Terpulang pada kita saja utk menilai...tp nilai lah dgn adil....rujuk apa patut sebelum tuduh.. Mmg betul kita xkn mungkin sempurna segala2nya tp segala2nya sempurna jika kita percaya dan taat kepada yang Maha Esa... buat yg terbaik pasti lulus ujian yg kita kena hadapi...walaupn aku cuba buat dah tp masih belum cukup utk capai apa yg aku nk....
Everything happens for a reason....
moral citer aku :- bukan senang nk senang tp mmg senang nk susah...:D

2 comments:

{akudakjaat} said...

pedulikan kata org..yg penting anda hepi.........

[mohamadtahir] [mz] said...

lang ling----> ermmm...:-? huhu mmg hepi coz buat org ambil peduli dn sibuk2 pada kita...wahhh bangganya akuuu!!!kakaka
walhal org yg suka ambil peduli tu agaknya dah xda sapa peduli dia kot!!