Wednesday, July 23, 2008

[makan lagiiiii......]

makan!! makan!! makannn!!!



makan kembali lagi....aku baru sudah jamah 'char koay teow' td.....bru sngt2. Time aku tulis ni pn dok trasa lagi kuah nyaa... Mlm ni agak istimewa skit coz aku nk mkn berdua...slalu aku bawa awek2 aku yg len...! Lama x makan kat luar berdua camni...:) tingat masa dluuuu...hilang dan reda bengang aku td...Betui la aku ni bila marah2 kena makan or buat something:(
ntah mcm janji jaa...tetiba aku nmpk sseorang yg sngt aku kenai, "adehhh...kaco daun jaaa, punah dating aku mlm niiii...." kata hati-ku :-"
kakakaa...anyway kehadirannya ngan 'kawan' dia buat aku senang walaupn 'kawan' dia tu baru ja aku kenai. Dlm x sedar...char koay teow dan sate habis kna belasah. ermm...antara sedap atau tidak, aku x kesah sebenarnya..tp suasana tu buat keadaan selesa dan mesra. Situasi camni la yang aku cari... bila jumpa semangat camtu baru bererti dan bermakna kehidupan..atau cinta barangkali.



Sbnrnya bukan makan yg aku nk khaborkan...tp itulah realiti kehidupan. Kalu benar ada sejujur perasaan...cinta dan sayang, cuba lah warnai dunia itu. Kluar makan...dating..cuci mata..atau apa jua aktiviti yg kita buat semasa bercinta hanyalah aksesori dlm jalani kehidupan atau dgn kata lain alasan utk bersama-sama. Aku harap aku mampu utk buat suma tu... :D

moral citer aku :- sehitam sate daging yg aku tngk semcm jaa..rupa2nya sedap!! so jgn pndang rendah pada ssuatu hnya pada luaran...

10 comments:

fuziana said...

uik...cam best ja bcinta ni...

i nk try la rasa...beh cam satay daging yg itam tu tak hahaha

[mohamadtahir] [mz] said...

yana----> mmg la cinta tu behh...well, 'kawan' tu yg rasa sate tu..


kalu ada cinta mmg beh...kalu xda cinta mybe rasa mcm udang kulit keras :))

zamri said...

Marah dan makan ni macam sinonim je yek..

Makanlah selagi sihat, kalu dah x sihat makan lah ubat..kah kah kah.

[mohamadtahir] [mz] said...

zamri---> mmg toi sb aku mmg bengang dan mmg kenyang smlm:))

itu sb masih ada ubat...cool la sikit...kikiki

fuziana said...

hcj ::: dlm maksud u tu bro....

kawan u n "kawan" kawan u bahagia ke?

but i kalo udang kulit keras tak berapa feel la skt cinta nya..tapi kalo udang kulit lembut pasti terasa nikmatnya...smp tmimpi2..

wahhh indahnya kucai, taugeh, udang , telur n kotiaw dlm sajian umpana coffemate tmurah dirak kedai :))

[mohamadtahir] [mz] said...

yana---> mna buleh i tau 'mereka' bahagia atau x...:-?? sulit tuuu;))

yg u tnya i ni...u bahagia x?

tntu coffemate hidop bahagia d kedai2 berhampiran..tp kalu dok di rak jaa lama2 xpired!!! kan lebih bagus mcm rebina ngan lemon...:)

fuziana said...

HCJ ---uik btl gak kan....i bkn pa suka tgk kebahagiaan org mudah-mudahan i pun bahagia kelak :)


i bahagia ke tak? erm, lihat lah ke dlm mata ku ini, ada kah masih ada sinar bahagia yg dicari itu :|
kerna mata ini tak bisa bohongi apa yg berlaku disegenap ruang hatiku kerana itu jua airmata sering menemani pipi....wahhh jiwang ;))


erm, pastinya krimer coffee mate laris dipasaran kerna tiada lg tandingan antara krimer murah yg lain hehehe

dan leretan batu yg bertaut menemukan rebina dan lemon juga mbuatkan hati yg gundah mjadi gembira dan penuh kecintaan...tulus dan suci 8->

[mohamadtahir] [mz] said...

yana---> opssss...i x bani tngk kedlm mata S.E(spesel edition)u tu....

waduhhh....jiwang la plak!!sbnrny bahagia ssh nk digmbarkan tauuu...cuma leh dirasai dn alami..sb tu sulit!!!


bab krimer murah buleh laku utk langkah jimat cermat...lgpn pn coffeemate ramai yg kata dijual mahal...

kalu rebina & lemon kn sentiasa dlm satu botol..sah2 bahagia:))

fuziana said...

hcj ----? :O mata i ni ada SE ke...patut la masih ada yg sudi menatap indah mata ku ini kiki...hinggakan tido mlm tak lena ingatkan my SE :>


WALAUPUN UTK DIRASAI....Sinar SE i ni masih blh memancarkan apa yg terrias dia hati ini...dan apa yg terbias dihati ni..sungguh indah andai segalanya dpt disentuh, dirasa, dibelai, dikucup...mmg terlalu sulit utk dirungkaikan Kisah Cinta Terindah :)


Walaupun mahal andai suka kerna CINTA...harga itu bknlah satu halangan dan tembok tuk dtembusi...BOLOS sj DINDING itu...hehehe


Andai aku dan dia spt Rebina dan Lemon bsatu didalam botol nan satu pastinya akan lahir beribu2 lemon dan rebina didunia ini ....:))

[mohamadtahir] [mz] said...

yana---> yup!!mmg x dinafikan limited edition tuu...coz x ramai yg bisa tatapi mata u tuu...jgn terlindung dek maskara dan celak sb yg ori lebih bernilai..dan jangan sampai lupa lirik!!!


betul la mmg bukan harga jd taruhan tp nikmat dan kepuasan lebih bernilai..sb tu la agaknya kdg kita x percaya smpai sanggup kluar ngan berok sb celcom mmg bg free unlimited 3g,mms,sms dan diskaun 30%...

ermmm....kalu kuar beribu lemon nti jgn lupa cat rumah kaler biruu, kaler jersi yg anak lemon pakaiiii....:))=))