Saturday, July 26, 2008

[guna keyboard bila xda pen...]





ermm....ntah kenapa aku menulis lagi arini:D ntah apa yg sntiasa trfikir sejak2menjak niii...aku xto...tp tiap kali aku buka blog tntu ada sahaja ssuatu untuk aku kongsi ngan korang ---> korang2 yg sudi baca merepek atau dgn kata lain bebel tnpa suara ni!!!
Mungkin timbul balik perkara2 yg mmg aku besa buat dlu...ada satu ketika dlu aku sngt suka menulis citer/novel pendek....abis suma buku2 yg kebanyakannya novel yg ada dlm perpustakaan yg aku jaga masa zaman sekolah dlu...aku baca!!! Aku guna masa terluang dlm library bila aku ponteng kelas ;)) tp sayang...suma hasil contengan aku xda satu pn aku simpan...agaknya dh jadi abu:(
(ni sb xda blog atau thumb drive masa zaman tu la niiii:-"..)
Sehingga ketika itu...aku trlalu gian sampai pintu jamban hostel (A.S.A.M) pn aku karang seloka pantun...kiki..tntu ada kwn2 aku dan penghuni hostel junior yg trsenyum baca sambil membuang waktu tuu...mungkin juga tukang cat pintu :)) jamban tu antara yg popular digunakan...kakaka:))
Itulah realitinyaa...mcm roda tp mungkin berlainan cara persembahan aku kali ni...:D Nmpaknya semakin hari yg berlalu...semakin aku menulis tentang dunia aku...agaknya mungkin semakin korang mengenali aku...harap2:D


Sbnrnya bukan aku nk citer pasal kisah aku yang lampau tp yang aku nk citer ialah makna atau citer lain yg tersirat dlm citer2 yang aku tulis..senang cakap
---> 'double meaning'...!!!!

Kalu korang pasan kebanyakan citer yang aku tulis mmg benar tp mempunyai citer lain juga...dan kebanyakannya mmg aku sengaja tuju kat kawan2...kepada orang tersayang...kepada 'dia' dan 'mereka2' itu...:D yang sengaja aku buat supaya x mengaibkan sapa2. Minta maaf laa kalu yg terasa dn kena sebijik perli dan kata2 aku niii...suma hanyalah untuk hiburan, kebaikan dan pengajaran semata2..! Xda niat lain...SUMPAH aiiiihh!!!! Aku harap x jd mcm SUDOKU, asalnya utk menguji dan mengasah minda tetiba menjadi masalah seperti di Jepun..mula2 boss ingat staff dok wat keja coz kusyuk ngadap pc, tp rupa2nya dh mula jd pemalas dan lupa nk buat keja sb asyik main SUDOKU jaaa...huhu...
Hari ini...sorang insan yang hilang arah lalu kesepian membawa hati yang duka lara ditemani aku..awek aku...awek org 'itu', jalan2 cuci mata dan makan2 cari ketenangan...ni kes gadoh2 manja waktu brcinta la niiii...sorang keras pala...sorang pala keras!! :)) mmg bnyk dugaan kita akan jumpa nanti, tambah2 kalu dah kawen...lg bnyk ujian! Guna la kaedah SUDOKU dlm cari jalan penyelesaian....mudah2an selesai masalah yg mungkin terlalu peribadi utk dikongsi dgn pasangan/isteri tetapi tidak untuk dikongsi dgn kawan2...
[antara pertandingan SUDOKU yang aku sertai sebagai penonton..]
moral citer aku :- memilih dlm membuat pilihan kdg2 buat kita keliru bila ada 2 dan lebih depan mata...kdg2 x jd pilih kerana pilihan ditangan kita, andai diri kita dipilih pn kita masih ada pilihan....tp walau mcm mna pn kita tetap kena buat pilihan..!

4 comments:

fuziana said...

dh paham :))

[mohamadtahir] [mz] said...

yana---> lambat asal selamat...tp ada jugak yg cepat tp terlambat:))

Es hash ei Ka Ei en said...

kalo xdk pilihan lak :|

8-}

[mohamadtahir] [mz] said...

shem---> x mungkin xda pilihan....mustahil!!! kalu kita yg mulakan cubalah akhirkan dgn sebaik mungkin...ia samada dan mesti ada yg trluka maybe juga gembira.. sama juga dgn dosa dn pahala!!! yg xda pilihan cuma MATI...sb kita x buleh utk hidup selama2nyaaa..