Saturday, July 19, 2008

[feri....satu pelayaran...]


[ermmm.....:-? feri oh feriii....]
[dak ni usha ja org amk gmbar diaa...kiki. sempat posing lg...]
[kalu hujan camni laaaaa:(...][gmbar ni xda kena mengena ngan feri daa.....;)) ]

feri!!! mmg beh naik feri niii..kalu lama x naik...!! tp kalu ari2 ulang alik, mau bosan campur jemu. Aku citer pasal feri coz aku kerap naik feri walaupn bukan ari2...ada la aku dok ulang-alik 3-4 kali seminggu...!! Smlm aku naik feri cam biasa utk wat 'keja' aku pas balik dari keja...hampeh toi!!!bila smpai tmpt dituju..tutup la plakk!!!:(bengang campor penat...apa la pnya malang ntah:( x henti motor pn aku trus patah balik tuju ke feri dan feri yang sama aku nek td jugak aku masuk....bayangkan aku rempit camna!! Arini pagi2 aku dh kuar utk p ke tmpt yg sama...kebetulan feri smlm jugak yg aku naik..adehh!! bila smpai tmpt yg dituju..tup tup aku kena mai migu depan...mcm bengong jaa...! mmg bengong coz ada phone xmo guna!! kaka

....bila balik pn aku masih naik feri yg sama jugak!! mcm dh xda feri lain plak..:))

[ feri ni arrr....pulau angsa!!! ]

Sbnrnya bukan pasal feri yg aku nk citerkan...tp pasal kebetulan!!! kekdg bnyak kebetulan datang dlm kehidupan kita....dlm pelbagai hal...ada dlm keja...cinta dn sebagainya. Kebetulan aku ada kawan yg kebetulan dlm dilema mengurus hal peribadi yg kebetulan aku pernah lalui...citer dan situasi kebetulan cam sama...kebetulan ini aku ambil utk perbetul apa yg silap dan salah yg dh aku buat dlu!! harap2 biar jgn kebetulan lagi kalu kawan aku tu baca apa yg aku merepek nii!! biar la keputusan itu dibuat dgn akal pemikiran sndri yg matang dan cerdik skit!! Bukan setakat copy n paste apa yg patut but x buat dan ikut pn!! sb kebetulan kisah2 tu mmg realiti trjadi dn dh jadi pn...bodoh sombong dan ego lah diri sndri kalu pertahankan perkara2 yg sndri bikin...jgn hilang pertimbangan apabila cari cinta atau apa saja dan bila dh jumpa tp x masih was2 dgn cinta atau sesuatu itu....jgan kedekut utk beri sesuatu kalu nk dapatkan sesuatu... x kira la apapn bukan wang ringgit jaa...kasih sayang dan perhatian pn adalah perkara paling bermakna dan lebih berharga dari segala2nya...

moral citer aku :- jgn mengharap pada angan2 yg hanya angan2 kalu asyik hanya berangan tnpa bertindak buat sesuatu...buang la prangai Jenin, Pandir dan Tuah tu!!!

4 comments:

zamri said...

Ini cite pasai 'keja' kat Cosmopt kot?

[mohamadtahir] [mz] said...

zamri---> ;))kikiki...apamcm bro!!! camna projk lintah...aku dok kalut ngan E.M plak...try ar bg lintah kot leh gemuk skit..

zamri said...

Itu lintah memang gemuk ar..tapi mandul. Sampe sekarang x kuar baby.

Itu E.M sebotol bape? Nati aku blk abk..dok create lalsan utk blk kg.

[mohamadtahir] [mz] said...

zamri----> lintah mandul kaaa:))kakaka...wat minyak ja laaaa

EM? buleh ejas maaaa....haha

brapa tong mauu:D