Tuesday, July 22, 2008

[beh jugakkk....]

Alkisah...
ada saja aku akan buat kalu dok diam tntu sakit mai...terutama penyakit 'lelap' bila time cuti2 dok saja..baru2 ni aku ronda2 cuci mata tngk awek2 sambil bawa awek2 aku... Awek aku yg kecik ngidam nk 'radio' kepsi tuu...melilau carik tp hampa...habisss!!! masam ja muka... tp bila dia dngr sndri awek kepsi tu kata dah abiss bru dia puas hati...:D so selamat la akuu!!:)) tp itu strategi kedai makanan segera niii...ada ja cara 'toyol' nk amk wet org...! tup2 sblh kepsi ada mekdi...x terlepas gak aku kna kikis...!!!kakaka...camtu la bila dh ada awek2...;)) kalu xda sunyi x meriah dunia nii...kalu korang xda lagi awek..cepat2 la buat carik awek...! Kalu yg dh ada awek, jaga la awek korang tuu...mna tau aku kebas kang..:))



citer pasal awek ni..kalu korang nk petua aman bahagia dan kekal lama..aku ada la skit2 ilmu utk korang ikut...bab gaduh besa arr!! tp cara tu mauu tau camna nk repair balik..camna pn keras hati seorang 'awek' tp bila hati dan perasaan dia dh jatuh berdebok kt kita...mmg ssh nk nafikan cinta mereka!!! pure pnya beb!! so hargailah pasangan korang...sbnrnya bukan senang nk tawan cinta yang tulin nii...silap2 merana hidop kita depa buat!! kalu prasan hensem, petik jari 10 awek yg mari..korang jgn angan laa...:-" kalu yg mari tu ngan cinta palsu ngan pakej 'pisau cukur'!! sb kalu kata yg tua2 dh x relevan dh ngan zaman la nii...coz jodoh mcm2 leh jd. Apapn petua aku mudah jaa...ingt sikit dlm diri tuu...syukur la apa yg ada dn yg dpt nikmat yg melimpah ruah..walau kecik tp sbnrnya x ternilai hikmahnya!! camtu la juga kalu ada yg sayang kita..syukurlah sb ada yang sayang kalu xda camna..di mana nk carik..!!

Bila dok bercinta mmg banyk perkara bodoh kita akan buat tp x sedar..jgn dok pertikai la walaupn terang2 bodoh!! contohnya :- kita akan tnya pasangan kita yg dok ats flet/kondo tgkt 5...'keta u parking kat bawah kerr...?..', coz suma yg kita buat tu utk merwarnai dunia cinta kita..bru meriah!! bukan skema seperti yg kita harap dan impikan bila realiti kehidupan kita alami sndri...langsong x sama!!!

Yang behnyaa...kita xkan rasa penat atau bosan utk buat sesuatu bila ada perkara yang kita suka dan cinta..percaya lahh!! kalu xda pengalaman camni...bukan cinta la tuu...:-"tp syok sndri...=))




Yang pastinya bila aku marah yg overload...aku buat aktiviti2 lasak mcm panjat memanjat niii....lega dan puas hati...lapang jaa dada..dak pn aku kuar rmah p lepak kopitiam ngan awek 'hp' aku tu...layan tenet sambil suap apa patut....











[aku catat rekod gak laa aritu...7saat :)
bab panjat-memanjat ni org laki kna tererr...;)) ]

4 comments:

fuziana said...

eiii, karangan panjang bejela ;))

[mohamadtahir] [mz] said...

yana---> u baca ka x niii:-?

zamri said...

Salam bro,

Aku setuju bangat bab awek mengawek ni.

Kalu sudi lawatlah blog aku yang teramat peribadi tu..http://zamklm.blogspot.com

Sejak dua menjak aku baca korang punya blog, dah jd rajin plak aku blogging blog aku nih..

Sudi sudilah ke sana ya..jika hangpa mai, jgn lupa tinggai buah tgn sikit..komen laa noo.

[mohamadtahir] [mz] said...

zamri----> wslm...:)

kiki....ko pn bnyk pengalaman bab tuu...xkan dan mana buleh xto!

rajin mendanyaa...kdg2 jrg2 bila busan ja laaa...merapu dan merepek apa patut...sulam efek mcm kejadian sebenar ....hahaha