Saturday, July 19, 2008

[saja nk kongsi ngan korang.....]








saja nk kongsi ngan korang pasal apa yg aku pernah buat dlu2...:D kat opis aku mmg ada binatang2 niii..mcm2 lagi menatang yg ada..aku besa kena jaga dan bela menatang tuuu...beh jugak!!! mcm mini zoo la skit2 kat opis aku niii....ini la sbnrnya keja hakiki aku dlu...!! aku suka ngan keja aku coz sapa x kaco...xda hasad dengki!! xkan ngan binatang nk kelahi plak...:)) lebih senang berurusan ngan binatang dari berurusan ngan orang!! Bagi makan minum cukup...suma beresss:D tp org x pernah rasa puas dan cukup...itu la bezanya bila ada akal niii....mcm2 kerenah ada!!
tp la ni aku dh x jg dh binatang2 tuuu...bila aku rindu aku p la jugak jengok2 ...kiki:D
Sbnrnya....bukan pasal menatang tu aku nk citer tp pengalaman!! x suma org dapat dan alami perkara2 cmni....tp setiap org pnya pengalaman masing2!!! Untungnya aku coz aku dpt keja di pelbagai unit sepanjang aku keja...dari jaga menatang...ke unit bank data pastu unit latihan dan kursus2 penternakan...smbil2 tu kna bantu kat unit rawatan...dan sekarang kna plak di unit pentadbiran...!! X kesah laa mna2 pn aku keja tp yg behnya aku dh pernah berurusan ngan pelbagai kerenah binatang dan manusia:D
Apa yg aku nk bgtau, dlm apa juga yg kita buat dan kna buat atau diarahkan buat kdg2 kna buat ikut akal dan keadaan...jgn pakai serbu ikut arahan smpai terjerut diri sndri...keputusan pn kena pandai buat ikut keadaan, paling penting x menyusahkan orang dan diri sndrik...!!jgn pandai2 kalu x pandai!! hihi...slalu aku pesan kat diri sendri..hrp2 aku ikut sikit daripada x ikut langsong :))

No comments: