Thursday, July 24, 2008

[lega sikit....]

ermm...bnyk pula aku merepek dn upload kali nii...suma ni sebab hari2 yg aku lalui dn tempuhi telah mencabar kesabaran aku! Dan dlm sarat dgn pelbagai tekanan dan cubaan, aku cuba lakukan sebaik mungkin. Rupanya dlm pura2 dn x sedar aku telah lepas sdikit rasa dendam...x baik betoi:( tp apa daya aku hnya manusia biasa...lagipn dh trcipta hukum karma...!! kemana nk lari kalu yg dipijak tanah juga...:) Mungkin segelumit rasa puas aku dapat hari ni...sb sekurang2nya ada yang aku lepas ketidakpuasan aku tu kepada yg patut!! Biar makan dalam sedalam dasar hati...biar terasa sepanas mentari... Ntah patut atau x, aku ja tanggung!! Antara suka atau x, aku dh x peduli...samada kejam atau x, aku dah mulakan kisah ini...biarlah.
Biasa lah, nama pn manusia...sapa x wat salah, sapa x wat dosa. :D sempadan hnya antara sedar atau tidak...sengaja atau buat2... Dan aku pnya cara sndri utk itu...kakaka..!!
Sbnrnya bukan citer masalah dn sakit hati tu aku nk citer...tp kisah rezeki yg terlepas...rezeki datang kalu dgn usaha dn ikhlas dlm segala keja kita... fikir2kn la nooo ;))


Alkisah aku sedang mencari org utk wat sedikit projk kecik tika saat ekonomi sedang gayat la niii...tnya la sapa2 yg wat bisnes tntu lebih arif pasal nii...Ada juga la yg aku dh fikir untuk layak dapat projk nii...untung x bnyk tp utk jangka masa panjang mmg berbaloi dari hilang bisnes...tmbh2 saat2 cuaca ekonomi negara yg masih kelam kabut. Ada bnyk peluang bisnes yg aku sndri buleh buat tp silap, aku x setamak utk suma tuu... sb dalam kita cari rezeki jangan ambil rezeki org lain yang kita jumpa.. Antara projk2 tu walau x se-mega projk jambatan ke2...tp untung lebih kurang 10ribu tntu korang nk!!! Ermm..mungkin bukan rezeki org yg aku bengang semlm...kalu x tntu dia antara org melayu yg ada sikit bisnes utk byr hutang...kakakaka:)) Bukan aku yg layak sekat rezeki dia tp sb sikap sombong tu la rezeki dh trlepas...!!!



Kalu lah aku ada sikit kesempatan dan kekuatan...aku sngt2 berharap dpt jumpa dan luah sndri kat orang tuuu...:( walaupn masih ada rasa bengang dalam perut...semak dalam jiwa dok ingat...!!
moral citer aku :- dah xda moral dh pn...kalu maruah orang di permainkan...

No comments: