Friday, July 25, 2008

ermmm...aku menulis lagik...!!

setelah 2 ari yg agak tegang..menduga sabar dn arini sesuatu yg x aku sangka...menanti pagi2 sebaik smpai kt tmpt keja....:) hikmah di hari jumaat..penghulu segala hari mungkin:-? sbnrnya segala yg aku dngr dari luahan dn isi hati...cerita itu mmg aku dh tahu....dah lama tahu!!! cuma aku bukan mulut www.com.my :)) tp pagi ni....tersembur seguni kisah2 manusia yg bertopeng dari mulut 'dia'....orang yang aku rasa mmpunyai lebih perasaan....lebih maruah...!!! lumrah la kalu ada yg x suka coz x suma apa yg kita buat utk kebaikan dan per'mudah' keja tu org leh terima...macam lah kita perfect sngt utk pertikai...!! Apa lagi yg mampu aku kata selain dngr citer yg benar !!!
Panjang mna pn kisah yg aku dngr...sejauh mna pn kebenaran itu yg aku tahu..kdg2 x smpai hati nk capai kalu dah hampa dgn sikap orang di sekeliling kita...mcm biasa, aku sbnrnya bukan nk citer kisah2 dan teladan mcm anjing yg tersepit...atau mcm kisah kacang lupakan kulit....tp sumanya sebab 'kepercayaan'...!!! bila ada org memberi kepercayaan kt aku...sememangnya berat utk aku pikul!!! sb 'dia' lebih 'tinggi' utk aku angkat kepala jengok tp buleh meluah rasa hampa 'dia' kat aku..adehhh...!


Seperti kebetulan lagi...bila suma saling berkaitan...kes bengang aku tuu...kes maruah yg trcalar...dan akhirnya arini aku trus 'sejuk' bila balasan serta merta diterima...allah maha mengetahui lagi adil.!!! bila aku sangka aku akan hilang semangat...dalam aku sedang cari dan kumpul 'bom atom' utk aku letupkan tetiba aku jumpa maruah kembali...bila difikir2kan balik...bengong pn adaa bila apa yang aku buat dan rancang nk buat..kakaka:))
Aku ter-amat bersyukur dn berdoa agar aku terlindung dari buat perkara2 bodoh sombong dan xda akal mcm 'mereka-mereka' itu...


[buat pening jaa pikir yg kita ada otak ...]

No comments: