Wednesday, November 12, 2008

11, 12 & 13 hb 11 2008 - SIMULASI 'CHICKEN FLU' 2008
ULU KENAS, KUALA KANGSAR.....

aku terlibat ngan operasi pengambaran simulasi ni... peringkat kebangsaan lak tu. Ramai jugak jemputan dari luar negara yg mai tngk mcmna situasi di Malaysia jika ada kes 'bird flu' niii... Mmg sempoi dn 1 pengalaman baru lg buat aku walaupn aku dh pernah buat dulu semasa 'bird flu' kt Pmtg Bogak, Kepala  Batas... cuma kali ni ramai jurufoto 'pro' yg turun termasuk la ngan mmbr aku ni... satu2nya jurufoto pompuan paling glamer yg turut serta berpeluh2 beraksi amk gmbr.... :D Team "Agro Jurnal'' pn turun wat pengambaran ni... suma utk dokumentari dn rujukan jika betoi2 ada kes 'selesema burung' lagik!!! Bnyak kekeliruan berlaku sepanjang hari sebelum aku smpai kat Ipoh lg, mungkin sb utk wujudkn suasana sebenar kot kalu betoi2 jd.. nk dlm keadaan spontan mungkin? ntah laa... Apapn sessi pengambaran sepanjang hari kat Kampung Ulu Kenas dh pn selesai... org kampung mmg sporting abis.... makcik2 kat situ rupanya ada bakat lakonan terpendam!! Sapa sangka sb xda  skrip pn... pakai hentam keromo ja dialog spontan tp nmpk real jaa... :) tabik laaa.!! Sbnrnya aku x sangka akhirnya aku smpai jugak kat Ulu Kenas ni yg sepatutnya aku dh datang 2-3 tahun lepas utk kursus BTN.... tp aku tolak!! X kemana2 sbnrnya kita niii... pusing p pusing mai smpai jugak.... smpai walaupn utk tujuan yg lain! Menarik, aman, damai, tenteram dn cantik !!! itu lah gmbaran mata aku sepanjang berada kat sini.... smpai aku hilang kata2 utk aku cari dn citer bila jumpa keunikan di sini....Ipoh+Kuala Kangsar & Ulu Kenas kini dlm memori!!!!

2 comments:

Mu Hadir said...

igtkn bird jer yg flu....rupe2nya chicken pn flu gak... kekekkeeke

[mohamadtahir] [mz] said...

hehe...just simulation only lahh:)