Wednesday, November 5, 2008

...risau... resah.... gelisah... satu lg perasaan brcampur-baur kalu buat salah, cemas atau was2 atau rasa x kena jaa.. Xleh nk hurai perasaan cmtu dgn kata2 atau tulisan hanya dgn mengalaminya sendiri baru tau cmna.... Sbnrnya perasaan tu timbul bila diuji oleh Tuhan.... disempitkan rezekinyaa.. ditarik sedikit nikmat atau apa sj!! gelabah la kita lalu mula kaut-kait salahkan org lain kerana xtau punca... bingung dgn ujian!! Aku plak mmg ada sikit perasaan resah cmtu arini dn x pasti apa yg hilang bila diuji lalu aku cuba cari punca tp sayang x jumpa... akhirnya perasaan itu terpendam cmtu jaa laaa.. Aku cari dlm tenet makna dn terjemahan masalah aku tuu... selalu aku buat camtu laa... bila dpt makna dn terjemahan tu aku cuba huraikan dn kaitkan dgn apa yg telah aku buat. Aku baca buku... aku cari citer2 dlm tenet atau yg paling sempoi dn abis pikir, aku wat don't know jaaa :)) hahaha... Aku kena bertolak esk pagi2 buta ke Shah Alam... kul 10pg kena ada kat sana dh... aku x kisah sangat tp yg buat aku risau ialah berapa kelajuan kilometer sejam kena pecut yg belum dicampur dgn 'makan buah langsat' sambil bersiar2 tercari2 di mana tmpat tuju nti... adehhh.. Sudah la aku terang2 bukan disenangi oleh pemandu yg akan bawa aku, yg aku rasa dia seperti aku melepaskan 'anjing yg tersepit' jaa.. kena tokak balik ngan anjing tuu...!!! apa korang nk anggap kat aku pasal citer niii, aku x kesah!! 
Tp itu la realiti nya... putar belit dn manis mulut itu la buat aku makin xleh terima... aku cuba buat utk hilangkan perasaan marah... benci dn buang anggapan buruk aku kat dia tp x buleh jugak....walaupn aku dh xda perasaan dendam malah aku mmg maafkan apa patut.. :( aku berharap suatu hari nti aku buleh terima... buleh wat bodo jaa... Itu kisah buruk aku dan aku patut citer kisah lain bukan kisah peribadi yg mmburukkan org lain kat sini... tp inikan blog aku!! kakaka...:)) Dh..!!! dh!!! tukar topik!! mari bercerita tentang gajah dn sang semut... pijak pnya pijak sang semut x mati tp tikus plak masuk kedalam telinga... moral citer gajah dn semut ialah kita kena la ingat bahawa tikus pn ada sama dlm citer tuuu... Apapn lusa aku harap dn berdoa aku ada kt Penang semula... utk truskan keja2 yg makin trtangguh dn x terurus tuu!!! Dan bersama dgn famili aku semula selepas terpisah sekejap pg2 esk... walaupn sekejap hnya sementara tp kerinduan tetap menusuk jiwa kerana dalam hati ada cinta... :D dlm jiwa ada kasih dn sayang.... korang ada ka perasaan tuu??? kalu xda cepat2 la p berubat apa patut!!! x normal tuuu.... huhu

No comments: