Sunday, November 2, 2008


LOKASI : Kedai mamak berhampiran KOMTAR!!
TARIKH : 3hb 11 2008
JAM : Antara jam 6 ptg hingga 6.45 ptg waktu Malaysia...
KASIHAN/KESIAN berkaitrapat ngan simpati atau 1 perasaan yg yg amat sayu. Perasaan ni wujud pada setiap manusia x kira pangkat atau darjat... Kalu korang ingat aku nk citer dan wat sambungan ala2 drama sembilu kasih... telenovela or apa2 jaa... korang silap!!! kakaka!!!  Aku nk citer kisah lain bukan kisah kasihan/kesian tuuu.... bukan nk smbung citer aku yg sudah, sb yg sudah biar la sudah... biar berlalu pergi sb akan ada kisah baru. Kisah lama jd ingatan dn pengajaran jaa.. jgn ssh fikir kalu xnk fikir... mcm aku buat dn aku praktik sekian lama!! Buat sakit pala jaaa.. baik bersedia utk kisah baru supaya x tertangguh dn bertambah beban lagi.. :) Kejap lg aku ada 'kelas memasak'... 2 migu lg ada 'pertandingan' utk mid-term semester niii...!! Aku ada bnyk assignment nk kena antar... Projek keusahawanan yg aku sj2 reka plak jd contoh kali nii :( tup2 kena lantik jd ketua la plakk... adehh!! Kena la wat kertas keja lengkap pasai bisnes 'cafe' yg kunun2 akan dijalankan ala2 kopitiam... old town tuu... :)) tetiba tingat aku kedarah 'donut' ngn my mem n my pren kt 'jusco'... perghhhh!! donut ja pn... cuma modal tepung+yis tp cara memasarkan tu mmg mengangkat tinggi maruah 'donut'... tarikan persembahan  mat bangla uli tepung dlm cermin buat air liur meleleh jaaa =)) kakaka... itu pn aku bedal abis bila my mem n my pren makan x abis...!!!! :)) adehh... hilang selera =))
LOKASI : MPC Bertam, Kepala Batas.
TARIKH : 4hb 11 2008
MASA : Waktu rehat merangkap waktu mengulat...:))

Arini aku kena p MPC... Malaysia Productivity Corporation!! Ada kursus penternakan lembu anjuran PERHEBAT ngan kejasama jabatan aku... Kursus ni yg terakhir kot aku terlibat dan sambil tunjuk ajar kat staff baru... kira serah tugas la nii. Banyak pengalaman aku dpt sepanjang aku jd urusetia dn handle kursus.. rasanya aku paling lama kekal bila 'boss' bahagian latihan sering bertukar.. tp kali ni aku nk undur diri dn bg laluan utk staff baru plak ambik alih!! Bukan penat atau dh jemu tp asyik2 muka aku ja.. sbnrnya keja paling beh bila jd urusetia niii.. leh buli org :)) kiki.. Apapn mmg bnyk aku belajar dn ramai peserta ntah datang dari mana.. macam2 kerenah ada!! Tp yg paling aku x brapa nk layan dn bengang sepanjang aku jd urusetia ialah peserta asyik minta bantuan.. dn dah pasang niat bila dpt sijil, nk wat 'loan' itu ini... x sempat pn kursus tu abis dh berangan mcm2!! mcm la sijil tu lesen besar sngt :( hampehh jaa. Dan yg aku tau, dlm beratus2 peserta kursus sepanjang aku jd urusetia tu... x sampai separuh pn yg buat dan ikut lalu berjaya..!! Bukan nk kumpul ilmu di dada tp koleksi sijil di dinding!!! kdg2 aku kuar jugak ayat2 bisa kat org2 camtu... sori la kat korang yg kena dn cari pasai tuu!!!  :p


LOKASI : Opis aku...
TARIKH : 4hb 11 2008
MASA : Selepas waktu kejaaa.... antara 5.25 ptg smpai aku busan!!

....x sedar dh kul 5 lebih, suma staff dh blah!! Ada keja blom selesai kena buat... smbil2 tu aku tenet laa apa patut. Free wifi 24jam terpasang kt opis tuu x pernah tutup smpai arini sejak di pasang... guna sebaik mungkin... guna puas2... hentam smpai hancuss  :)) kakaka... rosak tukar jaa..!! Cepat betoi teknologi berkembang... ada pulak la ni 'broadband' yg kat mana2 leh mentenet.. dn dh jd kemestian ala2 wajib bila semakin banyk kedai2, cafe2 dn tmpt2 tertentu bg perkhidmatan wifi free niii... dh buat elok2 canggih2.. ingtkan lengkap rupa2nya ada lg elok dn lg canggih... so bila nk abis kecanggihan tuu??? Ermm.. patutnya bukan keluhan tp syukur sb masih ada malah belum pupus kaum cerdik pandai putar belit nii.. hehehe.. sentiasa x puas hati ngan apa yg dh ada!! Bagus kalu utk kebaikan dn tu perkembangan sihat... Adeh bila buka bab kembang ni aku kdg2 pelik... sb aku makan bukan sikit, suap bukan x lalu... tp masih x jugak kembang2 :( heran weyy... sakit kaa... cacing kaa.. aku x pasti!! Tp x kisah la janji sihat dn x jumpa lg sakit2 yg kronik... mintak simpang selisih pn jangan..!!! p la jauh2.....
LOKASI : RumahKu SyurgaKu...
TARIKH : 4hb 11 2008 ari yg sama...
MASA : ...xda masa, ikut dan jaa :D

aku dh sampai rmah... lusa aku kna ada kt KL... ada meeting pasai Pengambaran Simulasi HPAI.... esok mlm kot bertolak!! Penang antara negeri yg terkena wabak HPAI dlu kat Permatang Bogak.... aku antara org yg terlibat dn rakam gmbar2 bala malapetaka kecil tu dari awai sampai abis. Mmg gerun bila pkir balik risikonya... terang2an terdedah bahaya nyawa... serupa mcm hulur tengkuk!! tp suma tu berbalik pada tugas.. niat dan demi negara!! cewahhh :)) hahaha... Bukan bangga tp megah jugak laaa... :P Situasi mcm tu mmg bukan dipinta.. dn harap2 x berulang lg... apa2pn langkah berjaga2 tetap kena buat. Rakaman Simulasi Wabak HPAI tu akan dibuat kat Ipoh... utk wat dokumentari.... akan jd rujukan pada zaman anak2 aku nanti. Sempoi jugak sb aku akan terlibat sama, bukan pasai rakaman sngt sbnrnya aku nk sngt2 terlibat tp skill dn pengalaman yg akan aku timba nanti... Suma negeri 1 malaya akan turun ngan team pengambaran masing2... aku ngan partner aku satu team dgn geng  negeri Perak... akan berkumpul nti ngan cameraman profesional mna ntah yg akan turun utk program tuu!! Wahhh... x sabar lak aku....

No comments: